شناسهٔ خبر: 44962259 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور ۲ فیلم ایرانی در بخش رقابتی ۲ جشنواره هندی

تهران- ایرنا- فیلم‌های سینمایی «قطار آن شب» و «مسیر معکوس» در ۲ جشنواره فیلم هندوستان به نمایش درمی‌آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فیلم‌های قطار آن شب به کارگردانی حمیدرضا قطبی و مسیر معکوس ساخته ابوالفضل جلیلی در بخش رقابتی جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کودکان کلکته و گوآهاتی هند نمایش داده می شوند.

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان کلکته از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با ۳ تا ۷ بهمن ۱۳۹۹ در شهر کلکته و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان گوآهاتی در اواسط فوریه برابر با اواخر بهمن در شهر گوآهاتی هند برگزار خواهد شد.

در قطار آن شب هنرمندانی چون افشین هاشمی، سیامک صفری، مریم بوبانی، بهناز نادری و بهرام شاکری ایفای نقش کرده اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دختربچه ای قول خانم نویسنده ای را که در قطار با او آشنا شده است، آنقدر جدی می گیرد که مدت ها در انتظار تلفن و دیدار مجدد اوست. اما این موضوع برای نویسنده بدقول، فقط دستمایه نوشتن یک داستان جدید می شود و خیال و واقعیت درهم می آمیزد. تلاش دختربچه برای رهایی از دلتنگی ها و کابوس و همچنین کمک های پدر، ناشر نویسنده و مسئول ایستگاه قطار-که خودش سوژه قبلی خانم نویسنده بوده است-حوادث تازه ای را رقم می زند...

همچنین در مسیر معکوس به کارگردانی ابوالفضل جلیلی هنرمندانی چون پویان شکری، مسعود ناجی و مهدیار اصغری ایفای نقش کرده اند.

مسیر معکوس درباره نوجوانی است که می‌خواهد فیلمساز شود، اما موانعی مختلف به او اجازه چنین کاری را نمی‌دهد ولی با همت بالا از عهده همه مشکلات پیش رویش برمی‌آید.

نظر شما