شناسهٔ خبر: 44961872 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در آخرین روز کاری هفته رخ داد؛

ریزش ۳۹ هزار واحدی شاخص بورس/ ارزش معاملات بازار سهام از ۳۶ هزار میلیارد تومان عبور کرد

شاخص بورس تهران در جریان معاملات امروز با ریزش ۳۹ هزار و ۵۳۶ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد ایستاد و معامله گران در بازار سهام بیش از ۳ میلیون و ۸۹۱ هزار معامله انجام دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام در آخرین روز کاری هفته در ادامه روند دو روز گذشته با فشار فروش نزولی بود و هفته را به رنگ قرمز به پایان رساند.

معاملات امروز بازار با فشار فروش آغاز شد اما در نیمه دوم بازار با بهبود تقاضا و ورود خریداران، صف‌های فروش اکثر شرکت‌های جمع شد؛ اما نمادها در کف قیمت دادوستد می‌شدند.
 
شاخص بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با ریزش ۳۹ هزار و ۵۳۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۹۷ واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم با ۴۸۱۲ واحد منفی به عدد ۴۶۰ هزار و ۵۶۸ واحد رسید.
 
معامله گران در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۳ میلیون و ۸۹۱ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت بیش از ۱۲ میلیار و ۵۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی بود. ارزش معاملات هم به حدود ۳۶ هزار و ۹۳۹ میلیارد تومان رسید که رکورد جدید را ثبت کرد.
 
امروز ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۱۵ هزار و ۹۷ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۱۸۲۱ میلیارد تومان از بازار خارج کردند. 
 
معامله گران امروز در بورس بیش از ۹ میلیارد و ۵۲۴ میلیون سهم و اوراق مالی را در یک میلیون و ۴۶۰ هزار معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی چادرملو، بانک ملت و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با بیشترین اثر منفی در کاهش شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند.
 
شاخص کل فرابورس ایران هم با کاهش ۳۱۲ واحدی عدد ۱۹ هزار و ۷۶ واحد را ثبت کرد.
 
معامله گران امروز در فرابورس بیش از ۲ میلیارد و ۹۸۲ میلیون سهم و اوراق مالی را با یک میلیون و ۹۶۰ هزار معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان معامله کردند. 
 
نمادهای سنگ آهن گوهرزمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری صبا تامین، بانک دی و شرکت آهن و فولاد ارفع با بیشترین اثر منفی در افت شاخص تایرگذار بودند و در مقابل نماد صنعتی مینو با بیشترین اثر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شد. 
 
انتهای پیام

نظر شما