شناسهٔ خبر: 44961781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امیر شیخ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

دانشگاه افسری امام علی، رتبه اول نخستین دوره مسابقات دانشگاه‌های ارتش

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: دانشگاه افسری امام علی (ع) توانست در مسابقات دانشگاه‌های ارتش رتبه اول و پرچم مسابقات را به دست بیاورد.

صاحب‌خبر -

دانشگاه افسری امام علی، رتبه اول مسابقات دانشگاه‌های ارتشامیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران  در گفت‌وگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دومین دوره مسابقات سراسری دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان مسابقات سراسری شهید آبشناسان در حال برگزاری است که این مسابقات در سه حوزه علمی، دانشی و مهارتی برگزار می‌شود. هر حوزه با ۸ عنوان از دروس تخصصی و دروس علمی پایه دانشجویان و همچنین در دوره مهارتی از مهارت‌های مورد انتظار کسب شده در طول دوران دانشجویی دانشجویان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سطح کار به گونه‌ای است که در طول سال بین دانشجویان مسابقات مختلف برگزار می‌شود. برگزیدگان این مسابقات انتخاب شده و از هر دانشگاه یک گروه ١٠ نفره در مسابقات سراسری دانشجویان شرکت می‌کنند.

معاون آموزش و تربیت ارتش با بیان اینکه امتیاز‌هایی به نفرات منتخب مسابقات واگذار می‌شود، اظهار کرد: البته نفرات منتخب علاوه بر امتیاز‌های مختلف، جوایز نقدی نیز دریافت می‌کنند. تشویق‌های خدمتی که در روند خدمتی آن‌ها موثر است تعلق می‌گیرد. دانشجویان می‌توانند از امتیاز‌های ذکر شده برای بورس تحصیلی خود نیز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

دومین دوره مسابقات سراسری دانشجویان افسری ارتش برگزار شد

وی ادامه داد: آنچه مهم‌تر از موارد ذکر شده است سنجش میزان توانایی و استعداد دانشجویان و فرآیند تولید علم ما برای تولید توانمندی در وجود آن هاست. ما با برگزاری این مسابقات سراسری به نوعی توانایی‌های کسب شده و رسوب شده دانشی را اندازه گیری می‌کنیم.

امیر سرتیپ شیخ گفت: کاربرد دیگر این مسابقات تحلیل سیستم آموزشی ارتش است و خروجی این کار برای تحلیل عملکرد ما اهمیت دارد. خروجی سال گذشته این مسابقات باعث تغییر در بخشی از حوزه‌های آموزشی ما شد که نشان داد برگزیده‌های ما چه توانمندی‌های دارند و در چه حوزه‌هایی ضعف دارند؛ در واقع این کار نشان از هدفمند بودن برگزاری مسابقات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه افسری امام علی (ع) توانست در نخستین دوره این مسابقات رتبه اول و پرچم مسابقات را به دست بیاورد.

انتهای پیام/

نظر شما