شناسهٔ خبر: 44960783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ردپای رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده

وزیر دفاع با تاکید بر کنار گذاشتن رفتار‌های دو گانه در مبارزه با تروریسم دولتی، گفت: شواهد جدی از نقش رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده وجود دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با ارسال پیامی به وزرای دفاع بیش از ۶۰ کشور جهان، ضمن اشاره به ابتکارات و دستاورد‌های شهید دکتر فخری زاده در حوزه‌های علمی و پژوهشی به ویژه تولید ابزار و تجهیزات مقابله با کرونا، بر کنار گذاشتن رفتار‌های دو گانه در مبارزه با تروریسم دولتی تاکید و خواستار پیوستن جامعه جهانی به محکومیت این حرکت غیر انسانی غیر قانونی و جنایت آمیز شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این پیام با اشاره به سابقه دخالت مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی به ویژه سرویس اطلاعاتی رژیم اشغالگر صهیونیستی (اسرائیل) در ترور دانشمندان ایرانی تصریح کرد: شواهد جدی در مورد نقش این رژیم در این ترور نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سکوت در مقابل این اقدام را عامل تکرار آن و ناامنی در جهان می‌دانیم، بر مجازات آمران و عاملان این جنایت تاکید و اظهار کرد: حق خود را برای پاسخگویی به آن محفوظ می‌دانیم.

وی در بخش دیگری از این پیام تصریح کرد: بدون تردید مبارزه جهانی با تروریسم و خشونت نیازمند کنار گذاشتن رفتار‌های دوگانه در مبارزه با تروریسم دولتی است.
 
از این رو ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم و خشونت، که در طول ۴ دهه گذشته ۱۷ هزار نفر از شهروندان و مقامات عالی خود را در نتیجه اقدامات تروریستی از دست داده، ضمن محکومیت این اقدامات، پیوستن جامعه جهانی را به محکومیت این حرکت غیر انسانی، غیر قانونی و جنایت آمیز که خلاف اصول بنیادین حقوق بشر، حقوق بین الملل و اصول مصرح در منشور ملل متحد است، خواستار می‌باشد.

نظر شما