شناسهٔ خبر: 44941914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون وزیر صمت:

بازگشت ۱۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید

مصاحب با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد در کل کشور به چرخه تولید بازگشته است گفت: از این تعداد ۴۰ واحد صنعتی مربوط به خوزستان است که این میزان تا پایان سال جاری به ۶۴ واحد فعال می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «اصغر مصاحب» صبح امروز (سه شنبه 16 دی) در راس هیاتی با همراهی نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر، فرمانداران و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند از سایت ها و شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی این دو شهرستان از جمله شرکت های اف آر (تولید کننده کولرهای گازی و لوازم خانگی)، قهوه ویز، فسفات کارون اروند، پیچ گستر اروند و تعاونی شماره یک الکل خرمشهر بازدید کرد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید با بیان اینکه استان خوزستان در احیا و بازسازی واحدهای تولیدی راکد موفقیت خوبی داشته است اظهار کرد: خوشبختانه در سراسر این استان به طور تقریبی 40 واحد صنعتی راکد مجدد به چرخه تولید برگشته اند.

 

وی احیا و بازسازی واحدهای تولیدی راکد را مهمترین اهداف شهرک های صنعتی کشور در سال جهش تولید عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در استان خوزستان این آمار تا پایان سال جاری به 64 واحد فعال خواهد رسید.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران از بازگشت یک هزار و 100 واحد تولیدی صنعتی راکد به چرخه تولید در کل کشور از ابتدای سال تا کنون خبر داد و تصریح کرد: ستاد تسهیل در سطح استانی و ملی مصوباتی خوبی را با استفاده از ظرفیت این ستاد و کمک بانک‌ها برای جانشینی و جدا شدن از تملک بانک‌ها به منظور حمایت از تولید در کشور داشته که امروز شاهد به ثمر نشستن این مصوبات هستیم.

 

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان دستگاه های مختلف از جمله ستاد اجرای فرمان امام و شصتا که توانایی سرمایه گذاری را دارند قول همکاری داده اند اضافه کرد: تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت های موجود واحدهای راکد بیشتری را به چرخه تولید بازگردانیم؛ همچنین استفاده از ظرفیت بخش‌های دیگر به منظور کمک به بازگشت واحدهای صنعتی غیرفعال به چرخه تولید انجام شد که این موضوع اجتناب ناپذیر است زیرا علاوه بر رشد اقتصادی، افزایش تولید را به همراه خواهد داشت.

 

مصاحب با اشاره به اینکه امروزه اشتغال یک ضرورت برای کل کشور است عنوان کرد: در این راستا تنها کمک به تولید می تواند به این مهم تحقق ببخشد چراکه بازگشت واحدهای تولیدی غیرفعال به چرخه تولید در اشتغال کشور تاثیر زیادی داشته باشد.

 

وی منطقه آزاد اروند را الگویی برای دیگر مناطق آزاد کشور در هم افزایی با حوزه صنعت برشمرد و تاکید کرد: منطقه آزاد اروند ارتباط بسیار خوبی با حوزه صنعت دارد و این همکاری در سطح کشور نیز نمود داشته است؛ بازگشت مجدد 14 واحد صنعتی راکد در منطقه آزاد اروند و برنامه ‌ریزی برای فعال سازی 16 واحد صنعتی دیگر تا پایان سال اتفاق بزرگی برای این منطقه و کشور به شمار می رود.

 

معاون وزیر صمت خواستار پذیرش فرا بورس شدن از سوی صنایع کوچک و متوسط شد و ابراز کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی این آمادگی را دارد تا به صنایع کوچک و متوسط کمک مالی و مشاوره‌ای کند، صنایع کوچک و متوسط می توانند به سوی پذیرش در فرابورس بروند که بسیار کمک کننده است و تلاش داریم تا با سرمایه گذاری در حوزه بهسازی زیرساخت ها نیز در آبادان و خرمشهر کمکی به تولیدکنندگان داشته باشیم.

 

وی پلتفرم را یک مدل جدید برای تامین مالی واحدهای صنعتی خواند و ادامه داد: پلتفرمی برای تامین مالی (زنجیره تامین) به نام سکو با همکاری و پشتیبانی بانک ملی و طراحی بخش خصوصی طراحی شده که پیشنهاد می‌شود تولیدکنندگان، تامین کنندگان مواد اولیه، توزیع کنندگان و صادرکنندگان در این پلتفرم حضور داشته باشند.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه همگاری میان سازمان های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، منطقه آزاد اروند و برنامه و بودجه کشور خبر داد و اذعان کرد: این تفاهم نامه با هدف کمک به ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر منعقد شد که بر اساس آن و به نسبتی که طرفای موضوع به آن ورود کنند وزارت صمت نیز به تعهداتش پایبند خواهد بود.

 

وی از 25 نوع حمایت از صنایع کوچک در واحدهای تولیدی خبر داد و خاطر نشان کرد: واحد هایی که در حال فعالیت هستند می توانند با مراجعه به شرکت شهرک های صنعتی استان در حوزه های مختلف از مزایایی همچون تامین منابع مالی و توسعه صنعتی تا توسعه بازار و امکانات تکنولوژی بهره مند شوند.

 

«سید علی موسوی» نیز در ادامه با بیان اینکه عمده مشکلات شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر در حوزه زیرساخت هاست اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 16 واحد تولیدی صنعتی دیگر که عمدتا راکد بودند در این منطقه به بهره برداری خواهند رسید.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با بازگشت این تعداد واحد تولیدی صنعتی راکد به چرخه تولید برای 420 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

 

وی از وجود 190 واحد تولیدی صنعتی فعال در منطقه آزاد اروند خبر داد و یاد آور شد: امیدواریم این تعداد واحد تولیدی در این منطقه تا پایان سال به بیش از 200 واحد افزایش پیدا کند.

 

پایان پیام/660

نظر شما