شناسهٔ خبر: 44936483 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پنجمین روز یازدهمین جشنواره عمار :

برگزیدگان بخش مستند «نهضت جهانی مستضعفین» تقدیر شدند

تهران- ایرنا- برگزیدگان بخش مسابقه مستند «نهضت جهانی مستضعفین» در پنجمین روز از یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار معرفی و تقدیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، پنجمین ویژه‌برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به معرفی و تقدیر از برگزیدگان بخش مسابقه مستند «نهضت جهانی مستضعفین» از شبکه افق به روی آنتن رفت.

در این برنامه پس از اجرای سرود راه فردا توسط گروه سرود «رایه الزهرا» و پخش تیزر آثار حاضر در بخش مسابقه مستند نهضت جهانی مستضعفین برگزیدگان این بخش معرفی و تقدیر شدند.

سلیم غفوری به نمایندگی از هیئت داوران بخش نهضت جهانی مستضعفین در سخنانی درباره آثار این بخش گفت: حدود ۱۸فیلم در بخش مسابقه این قسمت شرکت کردند که از بین این آثار، ۵ اثر، به عنوان برگزیده معرفی شد.

داوران بخش «مستند نهضت جهانی مستضعفین» متشکل از سلیم غفوری، زهره یزدان پناه، محمدرضا ماندگاران و سهیل اسعد ضمن تقدیر از اثر داغ قره باغ به کارگردانی سینا حسین پور اصل لوح افتخار این بخش را به دلیل «پژوهش کامل و واکاوی دقیق بحران در سوریه» به اثر سوریه‌؛ پرونده یک بحران بزرگ به کارگردانی سیاوش سرمدی و لوح افتخار دستاورد فنی و هنری به تصویر بردار اثر سایه های روشن را به کارگردانی ضیاء حاتمی اهدا کردند.

همچنین فانوس این بخش به اثر هم وتن به کارگردانی محسن اردستانی رستمی و حسین نوری به دلیل «پرداختن به موضوع فلسطین و هنر مقاومت» اهدا شد.

سیاووش سرمدی بعد از دریافت جایزه خود گفت: امسال آثار جشنواره در حوزه بین الملل، بیشتر در فضای جنگ بود، امیدواریم که کارهای بین‌المللی به سمت کارهای فرهنگی بین‌الملل برود و دیگر شاهد جنگ نباشیم.

جوایز این بخش توسط پدر شهید مصطفی احمدی روشن، امضا شده بود. امسال بدلیل بیماری کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، خانواده شهدا در جشنواره حضور نداشتند.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، براساس اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه، آثار منتخب جشنواره در بخش‌های «مستند»، «داستانی»، «پویانمایی»، «نماهنگ»، «فیلم ما» و «کلیپ و موشن‌گرافیک»، از طریق سایت عماریار  به نمایش درمی‌آیند.

تماشای این آثار که به مدت ۲۴ساعت در سایت، نمایش داده می‌شود، بدون هزینه حق اشتراک و رایگان است و اینترنت مصرفی هم برای مخاطبان نیم‌بها حساب می‌شود.

نظر شما