شناسهٔ خبر: 44903899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

پرداخت تسهیلات کرونایی در سه حوزه - مردم سالاری آنلاين

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان خبر داد و گفت: سامانه برای تسهیلات کرونایی برای مشاغل مرتبط با میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد باز است.

صاحب‌خبر -  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان خبر داد و گفت: سامانه برای تسهیلات کرونایی برای مشاغل مرتبط با میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد باز است.
حفیظ‌الله فاضلی ۱۴ دی‌ماه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجموعا ۱۳ هزار و  ۵۱۹ فقره پرونده با اشتغال ۱۶هزار و ۵۸۲ نفر تشکیل شد، اظهار کرد: از این تعداد پرونده، تسهیلات به ۹۰۴۸ فقره پرونده با اشتغال ۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر پرداخت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۷۰ میلیارد تومان برای صنوف، بنگاه‌های اقتصادی و ... که از کرونا متاثر شده بودند اختصاص یافت که از این اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان درخواست دریافت تسهیلات داشتیم و ۱۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد.
وی تاکید کرد: سامانه برای تسهیلات کرونایی برای مشاغل مرتبط با میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد باز است.
فاضلی در خصوص تسهیلات الگوی نوین مشاغل خانگی در قالب تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: سهمیه استان ایجاد 2000 شغل بود که تسهیلات با کمترین انحراف پرداخت و ایجاد اشتغال شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استقبال خوبی از طرح یارانه دستمزد در استان نشد، گفت: سهمیه استان ۹۹۷ مورد بود که تاکنون ۷۶۳ مورد محقق شد.
وی در پایان در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری، یادآور شد: ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که ۶۵۰ میلیارد طرح توسط بانک‌ها بررسی شد و ۳۷۰ میلیارد تومان عقد قرارداد و ۳۴۰ میلیارد پرداخت شد.
کاهش تعداد بیکاران چهارمحال و بختیاری به ۵۰۰۹۴ نفر
در ادامه جلسه علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ضریب ساکنان روستاها در این استان باتوجه به سرشماری سال ۹۵ حدود ۳۶ درصد است، اظهار کرد: این نرخ از میانگین کشوری ۱۰ درصد بالاتر است، همچنین نرخ بیکاری در این سال حدود ۱۹.۹ درصد بوده که هم‌چنان نیز عدد بالایی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ مشارکت در چهارمحال و بختیاری در تابستان سال‌جاری ۴۲.۶ برآورد شده است که از میانگین کشوری بالاتری است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ تعداد بیکاران چهارمحال و بختیاری ۶۳ هزار و ۱۱۴ نفر بوده است‌، گفت: هم‌اکنون تعداد بیکاران به ۵۰۰۹۴ نفر کاهش پیدا کرده است، در سال ۹۸ از منابع مختلف ۳۱۱۴ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.
شهریارپور بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۵۸۶۳ طرح توانستند از تسهیلات اشتغال در چهارمحال و بختیاری استفاده کنند که به این طرح‌ها ۸۹۵ میلیارد تومان اختصاص یافت و موجب ایجاد ۱۶ هزار و ۶۲۹ شغل و تثبیت اشتغال شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای حدود ۳۸۵ روستا برنامه اشتغال تدوین شده است، پایین بودن سرانه اشتغال به ازای هر نفر باتوجه به افزایش چشمگیر قیمت‌ها یکی از موانع ایجاد اشتغال در روستاها است.
۵۷۸ میلیارد تومان طرح آماده‌سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در استان وجود دارد
در پایان جلسه عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه مجموعا ۱۴۹۰ هزار تن محصول در بخش کشاورزی در این استان تولید می‌شود، اظهار کرد: ۲۹ درصد درآمد ناخالص استان مربوط به حوزه کشاورزی است.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد در بخش کشاورزی باید از سنتی به سمت دانش‌محور در دستور کار قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های علمی فراوانی در این حوزه وجود دارد.
ابراهیمی با بیان اینکه در بخش شیلات، دامپروری و گلخانه ظرفیت بسیاری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، بیان کرد: ۱۰۰ طرح گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری نیازمند ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ۵۷۸ میلیارد تومان طرح آماده‌سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد، گفت: اجرایی شدن این طرح‌ها موجب تحول در بخش کشاورزی می‌شود.
وی افزود: ۱۸ مورد طرح نیازمند زیرساخت هستند، اجرایی شدن این طرح‌ها برای ۴۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، همچنین ۲۸ طرح تامین آب کشاورزی در استان نیازمند ۷۰ میلیارد تومان هزینه است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه ۴۵۰ میلیارد تومان طرح در حوزه کشاورزی به بانک‌ها ارسال شده است، خاطرنشان کرد: نیازمند مساعدت برای تامین اعتبار این طرح‌ها باتوجه به اینکه هزینه اشتغال در بخش کشاورزی پایین است، هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما