شناسهٔ خبر: 44901197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح پیست اسکی اوجور در دهه فجر سال‌جاری

استاندار اردبیل از افتتاح پیست اسکی اوجور در دهه فجر امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  اکبر بهنام‌جو عصر امروز در بازدید از پیست اسکی آلوارس مهرگان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در راستای افزایش پیست‌های اسکی در استان، عملیات تجهیز پیست اسکی اوجور انجام گرفت که با بهره‌برداری از این پیست در دهه فجر امسال، شاهد رونق طرح زمستان بیدار در اردبیل خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پروژه پیست اسکی اندبیل خلخال نیز با خرید دستگاه‌ها و واگذاری به بخش خصوصی در حال اجراست، افزود: در پیست اسکی شابیل مشگین شهر نیز عملیات اجرایی ادامه دارد و علاوه بر اینها درصدد هستیم تا ایجاد یک پیست اسکی آموزشی را همجوار با شهر در خلخال آغاز کنیم.

وجود آب گرم طبیعی در کنار پیست اسکی

استاندار اردبیل بیان کرد: در هیچ جای دنیا این قابلیت و این پتانسیل ویژه وجود ندارد که در کنار پیست اسکی، آب‌های گرم معدنی نیز وجود داشته باشد و ما باید برای معرفی این قابلیت همت ویژه‌ای کنیم چراکه رشد و توسعه اشتغال و اقتصاد استان را در پی خواهد داشت.

بهنام‌جو عنوان کرد: با وجود این پیست‌های اسکی، بعد از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا، ما می‌توانیم در ۶ ماهه دوم سال نیز جذب گردشگر و مسافر در استان اردبیل داشته باشیم و مردم استان شاهد آن خواهند بود که زمستان اردبیل نیز به مانند تابستان، میزبان سیل عظیمی از مسافران و گردشگران از سراسر کشور و دنیا شود.

وی اضافه کرد: ما بحث سرمایه‌گذاری در ورزش را آغاز کردیم که بتوانیم پتانسیل‌های موجود در ورزش‌های زمستانی را احیا کرده و از این نعمت خدادادی برای اشتغال، تفریح و نشاط مردم جامعه بهره ببریم.

استاندار اردبیل تشریح کرد: سرمایه‌گذار در پیست اسکی آلوارس مهرگان توجه ویژه‌ای به پیست داشته است که ما نیز باید حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران حوزه ورزش انجام دهیم تا بتوانند برای توسعه ورزش استان مفید و موثر باشند.

احداث راهدارخانه پیست آلوارس

وی ادامه داد: امسال با احداث راهدارخانه پیست آلوارس، قطعا مسیر منتهی به پیست مسدود نخواهد شد و علاوه بر راهدارخانه، عملیات بهسازی و تعریض جاده منتهی به پیست نیز آغاز شده و از خود سرعین تا روستای آلوارس که جاده مناسبی نبود، این عملیات اجرایی می‌شود.

بهنام‌جو در پایان با اشاره به فعالیت جوانان استان در رشته اسکی گفت: با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان و نیز هیات اسکی، جوانان و نوجوانان علاقمند استعدادیابی شده و ما شاهد حضور ورزشکاران اسکی‌باز استان در مسابقات کشوری باشیم که قطعا برای استان مقام‌آوری‌های بسیاری خواهند داشت.

-انتهای پیام/3463/628/

نظر شما