شناسهٔ خبر: 44896019 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تجمع مردم عراق در سالگرد شهادت «سردار سلیمانی» و «المهندس» در میدان التحریر بغداد+ تصاویر

هزاران نفر از مردم عراق نخستین سالگرد شهادت «سردار قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را در میدان التحریر بغداد برگزار می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، شمار زیادی از اعضای حشد شعبی و مردم عراق امروز( یکشنبه 14 دی 1399) در سالگرد شهادت «سردار حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس حشد شعبی در میدان التحریر در بغداد تجمع کردند.

 

هزاران نفر از مردم از سراسر استان های عراق برای مشارکت در این تظاهرات در بغداد حضور یافتند. این تظاهرات از ساعت 13 به وقت بغداد آغاز شد.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات در میدان التحریر پلاکاردهایی در محکومیت اقدامات اشغالگران آمریکا در دست دارند. تظاهرکنندگان درحالی شعارهای «کلا کلا آمریکا» و «کلا کلا اسرائیل» سر می دهند که پرچم عراق و حشد شعبی و تصاویری از شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در دست دارند.

 

هزاران نفر از مردم عراق از ساعت های اولیه صبح در میدان التحریر بغداد برای شرکت در این تظاهرات حضور یافتند. ده‌ها اتوبوس همچنان از ورودی های بغداد از استان های مختلف وارد میدان التحریر می شوند تا نخستین سالگرد فرماندهان پیروزی را برگزار کنند.

 

جنگنده های آمریکا در سوم ژانویه 2020 میلادی خودروی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند که در نتیجه این اقدام سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

photo ٢٠٢١ ٠١ ٠٣ ١٠ ٤٨ ٥٢

photo 2021 01 03 11 07 30

photo ٢٠٢١ ٠١ ٠٣ ١٠ ٤٨ ٥٢ (2)

photo 2021 01 03 11 12 47

 

پایان پیام/44

نظر شما