شناسهٔ خبر: 44881654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دخترشهید ابومهدی: آزادسازی عراق بدون حمایت ایران امکان پذیرنبود

تهران- ایرنا- دختر شهید جمال جعفر آل ابراهیم ملقب به "ابومهدی المهندس " که سال گذشته به همراه سردار سلیمانی در پی ترور ناجوانمردانه در عراق به شهادت رسید، گفت: آزادسازی عراق بدون کمک ایران امکان پذیر نبود.

صاحب‌خبر -

منار جمال جعفر آل ابراهیم شنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری المیادین، رابطه پدرش با سردار سلیمانی را مربوط به دهه ۹۰ میلادی و بسیار نزدیک دانست و افزود که رابطه او با شهید سلیمانی از دهه ۹۰ آغاز شد و طی این سال ها توسعه یافت تا اینکه با شهادت به اوج خود رسید.

دختر ابو مهدی المهندس گفت: بدون حمایت ایران و حزب الله لبنان، آزادسازی سریع سرزمین های عراق امکان پذیر نبود.

وی همچنین تشکیل الحشد الشعبی را برای آزاد سازی عراق مهم دانست و گفت: اگر حمایت ایران و تلاش های شهید حاح قاسم سلیمانی نبود، تشکیل الحشد الشعبی صورت نمی گرفت.

دختر ابومهدی از پدرش به عنوان یک سیاستمدار و استراتژیست و فرمانده و مبارز و در عین حال پدری مهربان نام برد.

دختر نایب رئیس سابق سازمان الحشد الشعبی عراق در سالروز ترور پدرش و سردار قاسم سلیمانی، از سفارت آمریکا در بغداد به عنوان مرکز طراحی ترور و توطئه نام برد و با اشاره به علاقمندی میان این دو شهید گفت: پدرش همیشه نگران حاج قاسم سلیمانی بوده و همیشه خود را مسئول می دانست که همراه او باشد.

منار جعفر با بیان اینکه پدرم راه حق را برگزید و در آن استقامت ورزید خاطرنشان کرد، ابومهدی از جمله کسانی بود که با رژیم بعث جنگید. او از پیروان شهید محمد باقر صدر بود و سپس به توصیه وی به مکتب امام خمینی (ره) پیوست و بعد از جنگ تحمیلی علیه ایران به عضویت سپاه بدر درآمد و در حمله به کاخ ریاست جمهوری عراق و هدایت عملیات حذف عدی صدام نقش داشت. 

وی گفت: ابومهدی المهندس روی تاسیس گروه های مقاومت نظارت و در ایجاد بسیاری از این گروه های مردمی برای مقابله با اشغالگران نقش داشت. 

دختر ابومهدی همچینن به فشارهای آمریکا بارای جلوگیری از ورود پدرش به پارلمان عراق و روند سیاسی در این کشور اشاره کرد و در پاسخ به پرسشی گفت: وی برای آمریکا فرد شناخته شده ای بود به همین خاطر آمریکا نام وی را در لیست تروریسم قرار داد.

وی گفت: روح شهید ابومهدی در قلوب مجاهدین الحشد الشعبی و فرماندهان همچنان زنده است. 
دختر ابومهدی پدرش را دوستدار و شیفته سردار سلیمانی دانست و افزود: با توجه به حضور سفارت آمریکا به عنوان پایگاهی نظامی و مرکز عملیات و طراحی ترور، پدرم همواره می گفت که نمی خواهد سلیمانی را میان گرگ ها رها کند. 
منار تاکید کرد: اگر حضور شهید سلیمانی، اسلحه و کمک مستشاری ایران و مستشاران لبنانی نبودند از عراق چیزی باقی نمی ماند.
دختر ابومهدی افزود که پدرش همواره انتظار شهادت را داشت و خانواده نیز شهادت وی را پیش بینی می کردند، به ویژه در جریان حوادث منطقه و عراق.
وی همچنین گفت که تلاش هایی برای ایجاد جنگ داخلی در عراق صورت گرفت اما تمامی این ها به شکست انجامید. 
دختر ابومهدی سیاست های آمریکا را علیه ملت های خاورمیانه دانست و با اشاره به ترور سردار سلیمانی و همراهانش به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت: عملیات ترور به کشور آمریکا لطمه زد و آمدن جو بایدن چیزی را تغییر نخواهد داد. 
وی تشکیل الحشد الشعبی را فراتر از گرایش های مذهبی و فرقه ای خواند و گفت: الحشد الشعبی از بین تمامی اقشار عراقی و برای رویایی با تروریسم ایجاد شد و سوپاپ اطمینان مردم عراق است و نه تنها بغداد را امن و آمرلی و  راه زیارت کربلا را آزاد کرد بلکه تکریت شهر صدام حسین را نیز که در آن قتل عام های بزرگی آن رخ داده بود، نیز آزاد نمود.

منار  جمال آل ابراهیم  ابومهدی را متعلق به مکتب ولایت فقیه دانست و ادامه دادد: او همواره می گفت انسان باید ولی را نه تنها بشناسد بلکه آن را تبلیغ کند. ابو مهدی به این موضوع افتخار می کرد  زیرا ولی فقیه زمان حاضر و آینده را تدبیر می کند. 
دختر ابومهدی یادآورشد که پدرش در مصاحبه ای گفته است که بعد از امام خمینی (ره) نگران بودیم، تا اینکه امام خامنه ای جانشین ایشان شد و الان برای ما و خانواده های شهدا ها امنیت و آینده هستند. پدر چند سال پیش ما را به دیدار امام خامنه ای برد. ابومهدی می گفت جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت را تشکیل داده و کشور مقاومت و ام القرای اسلام است. 
وی درباره دیدگاه پدرش نسبت به فلسطین نیز گفت: مسئله فلسطین قبل از آنکه مسئله عربی باشد، مسئله ای انسانی است. صهیونیست ها با بیرون راندن مردم فلسطین از سرزمین هایشان رژیمی را بر اساس قومیت تشکیل دادند تا اعراب را به بهانه اینکه فلسطین سرزمین موعودشان است، آواره کند. ابومهدی به  موضوع فلسطین بسیار توجه داشت و شرکت در تظاهرات روز قدس را وظیفه ای انسانی و تکلیف می دانست.

نظر شما