شناسهٔ خبر: 44874467 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طی بیانیه ای صورت گرفت

خونخواهی از عاملان و قاتلان سردار سلیمانی هر چه سریعتر محقق شود

اساتید و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان با صدور بیانیه‌ای خواستار تسریع در خونخواهی از عاملان و قاتلان شهید سلیمانی شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  اساتید و دانشجویان بسیجی دانشگاههای استان خواستار تسریع در خونخواهی از عاملان و قاتلان شهید سلیمانی شدند.
 
متن این نامه به شرح زیر است: 
 
بسم رب قاسم الجبارین
یک سال گذشت. با نهایت تاسف و تاثر از شهادت ناجوانمردانه سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی و بعد از تحمل یک سال درد و محنت دوری او و یاران کم نظیرش همچون دکتر محسن فخری زاده ها، آنچه که در افکار عمومی ایران و کشور‌های غرب آسیا را درگیر خود کرده؛ عدم واکنش متناسب با حجم و عمق این فاجعه بوده، هرچند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرکتی بی سابقه و مقتدرانه پادگان عین الاسد مورد اثبات موشک‌های خود قرار داده و هیمنه پوچ نظامی شصت ساله استکبار آمریکایی در جهان شکست؛ لکن داغ و خون سرداران جبهه مقاومت بیش از این‌ها ارزش داشته و دارد؛ لذا امت حزب الله این دست اقدامات را مقدمه‌ای بر انتقام سخت‌تر که همانا خروج آمریکا از منطقه می‌باشد، می‌داند.

و، اما آنچه که فرزندان دانشجو و بسیجی این مرز و بوم بر آن تاکید دارند، رسیدگی هرچه سریع‌تر یا همان خون خواهی از عاملان و قاتلان آن قهرمانان ملی و اسلامی است. همانطور که قصاص قاتل از احکام قطعی و حقوق طبیعی هر انسانی است. خون خواهی و سیلی سخت یکی از توقعات آحاد ملت ایران و امت اسلام است؛ و حال آنکه انتقام نرم و پیگیری حقوقی آن جنایتکاران صفاک جزء مطالبات اصلی (اساتید و دانشجویان، و نخبگان جهان اسلام) می‌باشد. به همین منظور و با اطلاع از اقدامات صورت گرفته، مطالبه استنادات و ادله حقوقی از دستگاه‌های مسئول این خون خواهی [ معاونت حقوق بشر قوه قضائیه، معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت امور خارجه] یکی از وظیفه‌های  دانشجویان بسیجی بوده و ما دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان تهران نکات حقوقی ذیل را به جهت یاد آوری و رسیدگی قضایی تاکید می‌کنند:
۱-این اقدام استکبار، نقض صریح کنوانسیون‌های چهارگانه از ژنو، حقوق عرفی، حقوق بین المللی و... می‌باشند.

۲-طرح شکایت جزایی، کیفری و مدنی، عاملان و قاتلان توسط دولت جمهوری اسلامی به شورای حقوق بشر ملل متحد به جد دنبال شود.

۳- این حرکت مذبوحانه آمریکا "نقض قائده آمره"، "نقض حقوق مخاصمات"، " نقض پیمان مودت ایران و آمریکا " بوده است.

۴- این ترور کور نقض کنوانسیون ۱۹۷۳ پیرامون جلوگیری و مجازات " جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین المللی " من جمله ماموران سیاسی که البته که البته دولت آمریکا هم آن را به امضا رسانده است.

۵- طرح دعوی حقوقی به علت "خسارت معنوی" ناشی از این اقدام تروریستی.

۶- این ترور ناجوانمردانه نقض صریح بند‌های متعدد "حقوق بشر دوستانه" می‌باشد.

۷- پیگیری و خروج آمریکا از عراق طبق مصوبه مجلس آن کشور.

۸- و، اما آن حقوقی که بر دولت جمهوری اسلامی ایران مترتب می‌باشد:
۱-۸) "عمل متقابل"، "اقدام تلافی جویانه"و "دفاع مشروع" (ماده ۲۲ طرح مسئولیت بین الملی)
۲-۸) طرح شکایت حقوقی و کیفری در محاکم داخلی آمریکا.
۳-۸) پیگیری حقوق مجد در محاکم قضایی کشور عراق (بند ۳ موافقت ایران و عراق)
۴-۸) اجرای "قانون اقدام متقابل" که در اردیبهشت ۹۸ مصوب مجلس شورای اسلامی است.
۵-۸) انتصاب و پیگیری تخصصی قوه قضائیه در رابطه با یک قاضی مجرب.

نظر شما