شناسهٔ خبر: 44873099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

استاندار تهران در جمع خبرنگاران:

هیچ کارخانه و نیروگاهی از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند

محسنی بند پی درباره جلسه اضطرار آلودگی هوا و مصوبات آن توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در جمع خبرنگاران اظهار کرد:کمیته اضطراری آلودگی هوای استان تهران در ده روز اخیر سه بار در تاریخ‌های ۱۰/۳، ۱۰/۱۰ و امروز تشکیل جلسه داده است. در دو جلسه اول عوامل کاهش خطر را احصاء کردیم و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی که عامل نظارتی هستند به اعمال این نظارت‌ها اقدام کنند که ما شاهد کاهش آلاینده‌ها در هوای تهران باشیم.

وی ادامه داد: امروز گزارشی در جلسه مطرح شده که هیچ صنعت و نیروگاهی در استان از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند. پلیس راهور هم اعلام کرده که از تردد وسایل نقلیه که فاقد معاینه فنی هستند و وسایل نقلیه دود زا جلوگیری کرده و آن‌ها را متوقف کرده است.
وی افزود:کلیه فعالیت‌های عمرانی و فعالیت معادن شن و ماسه در ده روز گذشته متوقف بوده است. تمامی دستگاه‌های اداری در روز‌های تعطیل از گاز استفاده نکردند و عوامل نظارتی شرکت ملی گاز استان هم نسبت به این مساله ورود پیدا کرده و نسبت به قطع گاز‌های دستگاه‌های اجرایی که در ایام تعطیل هم از سوخت مصرف می‌کردند، وارد عمل شده است.

استاندار تهران گفت:همه‌ی این‌ها نشان داد که توانستیم مقدار زیادی نسبت به ارتقاء کیفیت هوا اقدام کنیم، ولی واقعیت این است که با توجه به تداوم پایداری هوا و این که ما دراین روز‌ها شاهد دو لایه اینورژن هوا در لایه ۲۰۰ متری و ۹۰۰ متری هستیم.

وی بیان کرد:این موضوع نشان دهنده این است که انباشت آلاینده‌ها به خصوص ذرات معلق در هوای تهران باعث شده تا در ۳۱ روز گذشته ۲۷ روز هوای ناسالم و ۴ روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها داشته باشیم و هم اکنون هم در مرز ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داریم.

نظر شما