شناسهٔ خبر: 44872420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

آیت‌الله مصباح؛ جهادگری عظیم در مقابل غرب‌زدگان و جریانات انحرافی بود

آیت الله محسن حیدری گفت: آیت‌الله مصباح یزدی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در زمینه فکری و مقابله با جریان‌های منحرف ایستادگی فوق‌العاده‌ای داشت؛ اگر مقاومت و ایستادگی او نبود بسیاری از جریان های انحرافی اهداف خود را پیش می بردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو باخبرنگار رهیاب، اظهار داشت: ارتحال ملکوتی عالم ربانی، فقیه مجاهد و انقلابی، فیلسوف بزرگ، متکلم عظیم شان و انسان وارسته مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) که سال‌ها از خرمن علوم او استفاده کرده ایم و بهره‌های زیادی برده ایم؛ تسلیت عرض می نمایم.

وی افزود: او از شاگردان مبارز حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)، علامه طباطبایی و آیت الله بروجردی بودند. علاوه بر اینکه فقیه بود، متعلم، فیلسوف و انقلابی و سیاستمدار بود.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی از شاگردان التزام  علمی و عملی به ولایت فقیه بود. در دوران حضرت امام یک لحظه از مبارزه غفلت نکرد و در عین پافشاری بر مواضع فکری، علمی و صیانت افکار جامعه مخصوصاً حوزه علمیه از انحرافات و مقابله با جریان‌های فکری مخالف بود اما لحظه‌ای از همراهی حضرت امام غفلت نکرد.
 
آیت الله حیدری بیان کرد: در تأسیس جامعه مدرسین به همراه مقام معظم رهبری و بزرگان دیگر اهتمام زیادی داشت. نشریه هایی در زمان طاغوت منتشر می‌کرد و مقالات انقلابی و فکری بسیار عمیق ارائه می داد.
 
وی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در زمینه فکری و مقابله با جریان‌های منحرف ایستادگی فوق‌العاده‌ای داشت؛ اگر مقاومت و ایستادگی او نبود بسیاری از جریان های انحرافی اهداف خود را پیش می بردند که منجر به فتنه های بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می‌شد. ایشان جهاد عظیمی را در مقابل غرب زدگان و منحرفان انجام دادند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: موسسه عظیم امام خمینی را تأسیس و هزاران نفر انسان مستعد را از نظر روحی و علمی تربیت کرد و به جامعه اسلامی ارائه داد. یک انسان جهان شناس بود که علاوه بر اینکه به ملت و مردم خود فوق العاده اهتمام داشت در سفرهای خارج از کشور مخصوصاً در همایش های علمی و فلسفی مقالات و سخنرانی های حکیمانه ای را ارائه می‌داد که باعث جذب میلیون‌ها انسان به اسلام و تشیع شد.
 
آیت الله حیدری تصریح کرد: در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همراه حضرت امام و مقام معظم رهبری لحظه‌ای از یاری رساندن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و التزام عملی به ولایت فقیه توقف نکرد.
 
وی بیان کرد: در دورانی که ما توفیق همراهی آیت الله مصباح یزدی در مجلس خبرگان رهبری را داشتیم حقیقتاً وجود او یک ستون محکم برای مجلس خبرگان بود و سالها در حوزه علمیه قم از محضر ایشان مانند بسیاری از طلاب دیگر استفاده کرده‌ایم.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: الحمدالله درس های اخلاقی آیت الله مصباح یزدی در دو سه دهه اخیر در قم مرجع و پناهگاه خیل مشتاقان مخصوصاً طلاب علوم دینی بود و حقیقتاً ارتحال او ثلمه ای بر اسلام و جامعه اسلامی وارد کرد. امیدواریم خداوند این ثلمه بزرگ را با علمایی که تربیت کردند؛ پر کند و این خطی که بر اساس آن جهاد کرد توسط شاگردان او ادامه پیدا کند.
 
آیت الله حیدری گفت: خداوند ان شاءاالله او را با اهل بیت مخصوصاً در این ایام فاطمیه و در شب ارتحال سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، جان به جان آفرین تسلیم گفت. با شهدای کربلا، فاطمه الزهرا (س)، اباعبدالله (ع) و شهدای مقاومت محشور بفرماید.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما