شناسهٔ خبر: 44872393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش|

ترور سردار سلیمانی توسط نشریه اصلاح‌طلب / صدای آمریکا نشوید!

هفته نامه اصلاح‌طلب صدا در صفحه نخست شماره جديد خود همزمان با سالروز شهادت سيدالشهداي مقاومت، عکسی با تیتری جنجالی منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- محمدحسین طارمی؛ صدا یک هفته‌نامه خبری تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است. مدیرمسئول آن علی راعی اهل اصفهان است. اولین سردبیر آن محمد قوچانی و بعد اکبر منتجبی سردبیری این نشریه را برای مدتی عهده‌دار بود. بعد از جدایی او، محمدجواد روح عضو سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی سردبیری این نشریه را برعهده گرفت.

این هفته نامه در ابتدا توسط حزب کارگزاران سازندگی ایران حمایت می‌شد. تا زمانی که این حزب آن را منتشر می‌کرد، هفته‌نامه صدا، رویه‌ای میانه‌رو داشت و از حجت الاسلام حسن روحانی حمایت می‌کرد. اما در سال ۱۳۹۷ کارگزاران سازندگی از انتشار آن سرباز زد و محمدجواد روح که از اعضای حزب اتحاد ملت ایران اسلامی است، آن را منتشر کرد.

هفته‌نامه صدا در دوره انتشارش چند سردبیر متفاوت داشت. تا اواسط آذر ۱۳۹۳ این مجله خبری تحلیلی به سردبیری محمد قوچانی منتشر می‌شد و از ۲۴ آذر ۱۳۹۳ سردبیری آن به سعید لیلاز واگذار شد. از نیمه فروردین ۱۳۹۴ سردبیری این هفته‌نامه بار دیگر به محمد قوچانی واگذار شد. آخرین سردبیر این هفته‌نامه اکبر منتجبی بود که از تیر ۱۳۹۶ مسئولیت آن را به عهده گرفت. از ابتدای سال ۱۳۹۷ نیز محمدجواد روح سردبیری آن را برعهده گرفته‌است.

دوراهی جنگ و صلح

مجله هفته‌نامه‌ی خبری، تحلیلی صدا - شماره ۲۲ در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در حین تنش‌ها بین ایران و غرب بر سر برجام با انتشار تصویری بزرگ از ناوگان دریایی و نیروی هوایی آمریکا از زاویه رو به رو و تیتر «دوراهی جنگ و صلح» بر روی جلد خود و یادداشت‌هایی در حمایت از مذاکره با دونالد ترامپ از جمله یادداشتی از جو بایدن سیاست‌مدار آمریکایی، باعث جنجال‌های زیادی شد.

کارشناسان بر این عقیده بودند که این نشریه عملاً جنگ روانی آمریکا با تهدید ایران به جنگ یا پذیرش مذاکره و شروط ترامپ را با این تصویر و مطالب پیش می‌برد. این اقدام باعث توقیف این نشریه شد.

آن روز به پرونده مدیرمسئول و سردبیر هفته‌نامه «صدا» با عناوین اتهامی فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش عمومی و نادیده گرفتن مصوبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با شکایت مدعی‌العموم  رسیدگی شد که هیأت منصفه مطبوعات مدیرمسئول را  در هر سه عنوان اتهامی مجرم تشخیص داد. برای سردبیر این هفته‌نامه فقط دو عنوان اتهامی اول (فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و  نشر اکاذیب به قصد تشویش عمومی) در نظر گرفته شده بود که  در هر دو عنوان اتهامی نیز مجرم شناخته شد. همچنین با نظر هیأت منصفه مطبوعات هر دو متهم (مدیرمسئول و سردبیر هفته‌نامه صدا) مستحق تخفیف دانسته نشدند.

به همین منظور غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه عصر همان روز گفت: محدود بودن دوره توقیف نشریه به مدت حد اکثر دو ماه موضوع تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات همانگونه که در جلسه با مدیران رسانه توضیح داده شد، صرفاً مربوط به عدم رعایت مصوبات شورایعالی امنیت است.

وی افزود: شامل نشریه صدا می‌شد ولی شامل سایر جرایم نمی‌شود.

طي يكسال گذشته و به ويژه در روزهاي اخير جريان اصلاحات تلاش كردند با تحريف شخصيت حاج قاسم سليماني، او را حامي برجام، مذاكره و جريان اعتدال نشان دهند. البته تلاش برای تحریف از جانب اصلاح طلبان محدود به شخصیت شهید سلیمانی نمی­شود بلکه در پی شهادت شهید دکتر فخری زاده هم شاهد آن بودیم که دولت و حامیانش این شخصیت ارزنده را به برجام و تمایلات شخصی خودشان نسبت می­دادند.

هفته نامه اصلاح‌طلب صدا در صفحه نخست شماره جديد خود همزمان با سالروز شهادت سيدالشهداي مقاومت، با انتشار عكس بزرگي از سردار سليماني، تيتر زد: «ميراث ترور!».

 

ترور سردار سلیمانی توسط نشریه اصلاح‌طلب/ صدای آمریکا نشوید!

 

این نشریه در شماره 51 با تیتری توهین آمیز که عيان‌كننده دشمني ذاتي آنها با مكتب سليماني و شخص سردار سليماني­ست، منتشر شده است. این نشریه اهانت­ها و تخطی­های فراوانی را در کارنامه خود دارد و به همین خاطر انتظار این نوع اقدامات از این نشریه  پابرجاست؛ اما از نظر کارشناسان این پروژه جريان تحريف شكست خورده است.

انتهای پیام/

نظر شما