شناسهٔ خبر: 44864038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تلاش‌های ارزنده فکری و مجاهدت‌های عملی آیت‌الله مصباح‌یزدی بخشی از میراث نظام است

شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی تاکید کرد: بدون شک تلاش‌های ارزنده فکری و مجاهدت‌های عملی آیت‌الله مصباح‌یزدی بخشی از میراث نظام است و به یادگار خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی را تسلیت گفت و تاکید کرد که بدون شک تلاش های ارزنده فکری و مجاهدتهای عملی آیت‌الله مصباح‌یزدی بخشی از میراث نظام است و به یادگار خواهد ماند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم ، ثلم فی الاسلام ثلمه لایصدها شیئ"

 آیت الله حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی فیلسوف متاله، فقیه مجاهد، یار دیرین امام و رهبری و عضو برجسته و موثر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به ملکوت اعلا پیوست.

این استاد متضلع در فلسفه، فقه، عرفان و سیاست جهاد خستگی ناپذیری دردفاع از مبانی دینی در طول زندگی پربار خویش داشت.

تربیت شاگردان فراوان و تالیف و انتشار کتابهای عمیق و تاثیرگذار یکی از باقیات لصالحات این بزرگ مرد است. ورود شجاعانه و بی واهمه به عرصه دفاع از ولایت فقیه در عصر هجوم مدرنیته و مظلومیت نظام اسلامی و بجان خریدن انواع تهمت ها و هجمه های رسانه ای دوران هیاهوهای سیاسی مجلس ششم، ایجاد جریان بصیرت افزایی  متناسب با مقتصیات زمان با تاسیس موسسه امام خمینی(ره) در قم، تجهیز معرفتی اردوهای طرح ولایت و تقویت معرفتی دانشگاهها در طول قریب به بیست سال، سخنرانی های موثر در نقد افکار التقاطی و منحرف، خدمت صادقانه به نظام شکوهمند اسلامی بویژه در گردنه های عبور از بحرانها و به جان خریدن تمام هزینه های حوزوی و سیاسی-اجتماعی آن، پیشبرد اهداف متعالی حوزه های علمیه و تلاش های موثر در جریان سازی و پرورش نیروهای مورد نیاز نظام و انقلاب، قاطعیت و صلابت در دفاع از اصول تخطی ناپذیر اسلام و نظام اسلامی نشان دهنده شخصیت عمیق، مقاوم، انقلابی و متعهد ایشان به اسلام و اینده نظام است که شایسته است الگوی فلسفه و فقاهت حوزویان جوان قرارگیرد. بدون شک تلاش های ارزنده فکری و مجاهدتهای عملی ایشان بخشی از میراث نظام است و به یادگار خواهد ماند.

  بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری، اعضای محترم جامعه مدرسین و شاگردان و دوستداران و بیت مکرم ایشان، از درگاه خداوند منان علو درجات و حشر با اولیایش  رابرای آن فقید سعید مسالت می نماید.

شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی 13 دی ماه ۱۳۹۹

انتهای پیام/

نظر شما