شناسهٔ خبر: 44859351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مستند قائد الحشد

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
   "جمال جعفر ابراهیم" ملقب به "ابومهدی المهندس" معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق (حشد الشعبی) از جمله فرماندهان و سیاستمداران شجاع و مبارز عراقی است که در کنار حاج "قاسم سلیمانی" فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانستند با سرنگونی داعش، امنیت و آرامش در منطقه خاورمیانه را برقرار سازند.
این دو شهید بزرگوار سرانجام به همراه یکدیگر در بامداد جمعه ۱۳ دی 98 پس از عمری مجاهدت، در حمله هوایی نیرو‌های آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

ابومهدی المهندس پس از فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر لزوم مبارزه مردمی با داعش، با سازماندهی مردم فرمانده نیرو‌های حشد شعبی شد. کسی که آمریکا این شهید بزرگوار را در لیست تروریستی خود به عنوان یکی از چند تروریست خطرناک جهان گنجانده بود. فرمانده‌ای که برای حفظ میهن خویش از شرَ تکفیر‌ها تا پای جان برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملتش ایستاد تا در نهایت به همراه دوست و یار قدیمی اش حاج قاسم سلیمانی در عراق به شهادت رسید.

ابومهدی المهندس متولد ۱۹۵۴ میلادی در بصره از پدری عراقی و مادری ایرانی است که تحصیلات خود را در رشته مهندسی در ۱۹۷۷ میلادی به پایان رساند و پس از سپری کردن خدمت سربازی وارد مؤسسه عمومی آهن و فولاد بصره شد و به عنوان مهندس عمران به کار اشتغال یافت و سپس در رشته کارشناسی ارشد علوم سیاسی فارع التحصیل شد.
<div id="video-display-embed-code_342330" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/807245/342330?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما