شناسهٔ خبر: 44853546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| انسولین قلمی در استان سمنان محدود توزیع می‌شود

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: انسولین قلمی به دلیل وارداتی بودن آن و وجود تحریم‌های ظالمانه، محدودتر در استان سمنان توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی را با عنوان «بیماران دیابتی دامغان از کمبود داروی انسولین در استان گلایه‌مندند» مطرح کرده‌اند.

در این متن می‌خوانیم: «مراکز درمانی دامغان می‌توانند از آلوده‌ترین اماکن ویروس کرونا باشند؛ از کارگزاران مربوطه تقاضا می‌شود به موضوع توزیع انسولین رسیدگی کنند»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان موضوع را با مسؤولان در میان گذاشته است.

زهرا مهدیان، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در پیگیری این مشکل اظهار کرد: انسولین ویالی به دلیل تولید انبوه داخلی، به میزان کافی در داروخانه‌های استان سمنان وجود دارد.

او تصریح کرد: انسولین قلمی به دلیل وارداتی بودن آن و وجود تحریم‌های ظالمانه، محدودتر توزیع می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان درباره راهکارهای رفع این مشکل، اما فقط گفت: امیدواریم روزی تحریم‌ها برداشته شود!

به گزارش فارس، مخاطبان عقیده دارند: یکی از توصیه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، حضور حداقلی در مراکز پرجمعیت و آلوده است؛ وزیر بهداشت به پزشکان توصیه کرده بود که برای بیمارانی که ماهانه مجبور به مراجعه به پزشک برای دریافت دارو هستند، نسخه‌های سه ماهه بنویسند تا حتی‌المقدور از مراجعه بیماران به مراکز پرجمعیت جلوگیری شود.

بیماران انسولینی می‌گویند: بعضی از داروها مثل انسولین سهمیه ماهانه برای بیماران دارد که به دلیل کمبود آن نمی‌شود نسخه سه ماهه برای آن نوشت و متأسفانه همان سهمیه یک ماهه که دکتر می‌نویسد، باز در بعضی از داروخانه‌های دامغان تعدیل و انسولین را نصف کرده یا کمتر از آن به بیمار تحویل می‌دهند و بیمار را مجبور می‌کنند که ماهانه دو بار به پزشک مراجعه کند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

نظر شما