شناسهٔ خبر: 44840344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید استاندار گیلان بر لزوم جدیت در تعلیم و تربیت دانش آموزان

رشت-ایرنا-استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان گفت : علم آموزی و تربیت دانش آموزان به اندازه حفظ سلامت آنان حائز اهمیت و نیازمند توجه و جدیت است .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تأکید بر ارزیابی از روند آموزش در همه مقاطع بویژه پایه های حساس اظهار داشت: باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که دست اندرکاران نهاد آموزش در استان، نهایت اهتمام خود را برای بهره مندی همه دانش آموزان از فرآیند آموزش، به کار گیرند و نباید هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم باشد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت زیرساختهای ارتباطی در نقاط مختلف استان به دستگاه های متولی  اضافه کرد: زمینه دسترسی دانش آموزان به آموزش مجازی در جای جای گیلان  باید فراهم شود.

استاندار گیلان با قدردانی از خیران نیک‌اندیش در تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند، بر ضرورت تقویت فرهنگ مشارکت آحاد جامعه درجهت رفع نیازهای حوزه آموزشی خانواده های کم توان مالی بویژه با استفاده از ظرفیت رسانه ها تأکید کرد.

زارع خاطرنشان کرد: باید ارتباط مدرسه با خانواده‌ها بیشتر از قبل تقویت شود و آنان حتما در جریان فعالیت‌های مدرسه قرار گیرند چرا که در حال حاضر نقش خانواده ها در آموزش فرزندان‌شان، پر رنگ تر از قبل است ضمن آنکه تقویت این ارتباط ، در تحقق برنامه های مرتبط با آموزش و البته پرورش دانش آموزان، اثربخشی بسیاری دارد.

وی با قدردانی از اجرای طرح کارآمد در مدارس ابتدایی، طرح معلم یار و نیز تولید و انتقال مفاهیم توسط گروه‌های آموزشی در بستر شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزی) اظهار داشت: شرایط به وجود آمده و تغییر آموزش دانش آموزان از آموزش حضوری به مجازی؛ زمینه نقش آفرینی متفاوتی بوجود آورده که به طور قطع سخت‌تر از حالت عادی است و طبیعتا نیاز به برنامه‌ریزی، نظارت و دقت فزون‌تری دارد.

زارع یکی از الزامات حصول موفقیت در روش جدید و ارائه آموزش به دانش آموزان متناسب با شرایط کنونی را خلق فرصت و افزایش توانمندی حرکت در این مسیر عنوان و تصریح کرد: از آنجایی‌که بخش بزرگی از آموخته‌های همه افراد جامعه مربوط به دوران مدرسه می‌باشد و رفتارهای آنان از یادگیری در دوران مدرسه نشات می‌گیرد؛ لازم است آموزش های مجازی همچون دوره آموزش حضوری، جدی گرفته شود تا حضور نیافتن دانش آموزان در مدرسه، خللی در فرآیندهای تربیتی آنان ایجاد نکند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به هفته گرامیداشت شوراهای آموزش‌وپرورش از ۲۴ تا سی ام دی ماه گفت : فرمانداران شهرستان ها ، برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مراسم این هفته متناسب با شعارهای روزشمار آن انجام دهند.

استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

نظر شما