شناسهٔ خبر: 44828741 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر بهداشت:

نگرن عادي انگاري و تضعيف شيوه نامه‌ها هستيم/ نتيجه آزمايش يکي از هموطنان بازگشته از انگليس مثبت شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مبادا در بیماری کرونا دچار عادی انگاری شویم و با رعایت نکردن شیوه نامه‌ها به شرایط قبل برگردیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر سعید نمکی در رصدخانه طرح شهید قاسم سلیمانی با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) افزود: یکی از نگرانی‌های من و همکارانم همواره این بوده که به محض پایین آمدن آمار مرگ و میر و بستری، با عادی انگاری، شیوه نامه‌ها تضعیف شوند و سطح رعایت‌ها پایین بیاید و به شرایط قبل برگردیم.
وی ادامه داد: اگر استان‌های قم و یزد را ببینیم میزان رعایت شیوه نامه‌ها و کاهش آمار بستری ارتباط نزدیکی دارند. در قم میزان رعایت شیوه نامه‌ها افزایش و با همین میزان معکوس مرگ و میر کاهش پیدا کرده است.
دکتر نمکی گفت: در یزد هم میزان رعایت شیوه نامه‌ها از متوسط استاندارد کشوری بالا رفته و وضعیت بهبود پیدا کرده است، اما در استان مازندران رعایت شیوه نامه‌ها از متوسط کشوری پایین‌تر آمده وبه همین میزان گرفتاری ما در ابتلا و بستری و مرگ و میر هم افزایش یافته و هم رو به افزایش است.
وی ادامه داد: از هموطنان، مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی، افراد در بسیج، هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد و همه کسانی که کمک می‌کنند خواهش می‌کنم مبادا ما دوباره دچار عادی انگاری شویم.
وزیر بهداشت افزود: ما در طرح سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بیش از 560 هزار نفر را در تیم‌ها رهگیری داریم که سهم بسیج حدود 30 درصد نظام سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی 32 درصد و بقیه سازمان‌ها مثل رابطین سلامت محله، سفرای سلامت و بخش خصوصی و سازمان هلال احمر بقیه را تشکیل می‌دهند.

ردیابی مسافری علامت‌دار از انگلیس در یکی از استان‌های شمال شرق کشور
وزیر بهداشت گفت: نتیجه آزمایش یکی از هموطنان بازگشته از انگلیس مثبت بود و بلافاصله همراهان او و آژانس مسافرتی مرتبط با وی قرنطینه شدند.
دکتر نمکی افزود: دیشب اعلام شد که نتیجه آزمایش آن‌ها منفی است و خوشبختانه هنوز ویروس جهش یافته وارد کشور نشده است.

نظر شما