شناسهٔ خبر: 44808920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در سمنان ایجاد می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی سلامتی عصر امروز در جلسه بررسی وضع ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت سهامداران سهام عدالت استان(متقاضیان سهامداری به روش غیر مستقیم)، که در سالن کنفرانس اداره کل اقتصاد دارایی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: تمامی افراد جامعه ما به‌نوعی با مجموعه اقتصاد دارایی، امور مالیاتی و زیرمجموعه‌های این نهاد در ارتباط هستند که می‌توان از این ظرفیت برای اطلاع‌رسانی به سهامداران جهت ثبت‌نام و سجامی شدن استفاده کرد.

وی بیان کرد: با اطلاع‌رسانی مطلوب و مناسب در استان سمنان، ثبت‌نام و سجامی شدن بیش از ۸۰ درصدی سهام‌داران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، محقق می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در بحث اطلاع‌رسانی برای افراد دارای سهام عدالت زیرپوشش خود که جمعیتی بالغ‌بر ۱۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود، ورود جدی داشته باشند.

سلامتی گفت: مجموعه امور مالیاتی، اقتصاد دارایی، بانک‌ها و کارگزاری‌های فعال در استان سمنان و سایر دستگاه‌های اجرایی که جامعه هدف گسترده‌ای دارند، می‌توانند با ارائه مشوق‌های مختلف، نسبت به ترغیب افراد برای ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام کنند.

وی اظهار کرد: مزایای سجامی شدن و تبعات عدم ثبت‌نام در این سامانه، برای سهامداران سهام عدالت در استان سمنان هنوز تشریح و تبیین نشده و اطلاع‌رسانی مطلوب صورت نگرفته است که باید به این مسئله ورود جدی و ویژه داشت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تأکید کرد: می‌توان طی هماهنگی، لیست روستاییان، عشایر و ... را احصا و موارد و ملزومات تبلیغی و اطلاع‌رسانی در راستای ترغیب به ثبت‌نام در سجام و تشریح مزایای سجامی شدن برای این افراد ارسال شود.

سلامتی بیان کرد: صداوسیما و شهرداری‌ها نیاز است تا از ظرفیت‌های خود برای اطلاع‌رسانی موارد و مباحث پیرامون این مهم به‌صورت ویژه استفاده کنند.

وی گفت: سود حاصل از سهام عدالت برای برخی از افرادی که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و همچنین روستائیان و عشایر، می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها را برطرف کند و ما وظیفه داریم تا برای رسیدن به نتیجه مطلوب و حفاظت از منافع این افراد طرح جدی تدوین و به مسئله به‌صورت ویژه ورود کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان افزود: مباحث و موارد پیرامون تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت نیز در دستور کار قرار دارد.

آغاز صدور شناسنامه برای فرزندان با مادر ایرانی و پدر خارجی

نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان در مراسم دیگری در سمنان گفت: نخستین شناسنامه‌های فرزندان با مادر ایرانی و پدر خارجی، امروز به دنیا و دیانا، دو خواهر کودک و نوجوان ساکن سمنان اعطا شد.

وی افزود: تاکنون ۷۰۰ نفر برای دریافت شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان بیان کرد: برای رسیدگی به این درخواست‌ها، ۲۵۰ مورد پرونده صدور شناسنامه‌ها تشکیل و برای ۱۲۴ نفر استعلام امنیتی انجام شده است.

عباس قندالی، مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان نیز گفت: ۱۰ مورد پرونده ارسالی به این اداره کل برای صدور شناسنامه فرزندان با مادر ایرانی و پدر خارجی بررسی شده که امروز دو پرونده با صدور شناسنامه و اعطای آن به صاحبانشان بسته شد

به گفته وی، سایر پرونده‌ها نیز به‌زودی بررسی و شناسنامه‌ها به متقاضیان تحویل داده می‌شود و بررسی استعلام‌ها برای صدور شناسنامه سایر متقاضیان هم ادامه دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

نظر شما