شناسهٔ خبر: 44802553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جواب پیامک را ندهید مشمول مالیات خانه خالی می‌شوید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۱.۵ میلیون پیامک به مالکان واحد‌های خالی از سکنه ارسال شده که عدم پاسخ و اصلاح وضعیت سکونتی آن‌ها به منزله خالی بودن واحد مدنظر تلقی می‌شود. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: محمود محمودزاده در خصوص  اظهار کرد: سامانه املاک و اسکان قابلیت‌های لازم را از نظر زیرساختی دارد، اما قانون تکلیفی بر عهده دستگاه‌ها گذاشته که مکلفند اطلاعات برخط را به سامانه ارایه کنند که امیدواریم دستگاه‌ها اهتمام لازم را در این زمینه صورت دهند. خانوار‌ها نیز موظفند اطلاعات سکونتی شان را در سامانه ثبت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مسئولیت وزارت راه و شهرسازی هم این است که اطلاعات دریافتی را پالایش و برنامه ریزی لازم را در سطوح مختلف بخش مسکن انجام دهد.

 وی با تاکید بر اینکه سامانه مشکل خاصی از نظر فنی ندارد گفت: بر اساس اطلاعاتی که از دستگاه‌های مرتبط به دست آوردیم و آنالیز سامانه ۱.۵ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شد که به مالکان آن‌ها پیامک ارسال شد. مالکان باید این اطلاعات را اصلاح یا در صورت صحت، تایید می‌کردند. عدم تایید به منزله خالی بودن واحد تلقی می‌شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: ما برای بررسی مرحله آخر به مالکان پیامک ارسال کردیم که پاسخ بدهند. اگر اعتراضی به نحوه شناسایی وضعیت خانه از سوی سامانه املاک و اسکان دارند باید در اختیار ما قرار می‌دادند. مثلا عنوان می‌کردند که واحد فروخته شده یا اجاره داده شده است. این رفت و برگشت اطلاعاتی صورت گرفته و برخی افراد پاسخ نداده اند؛ بنابراین اطلاعاتی که وجود دارد تقریبا قطعی تلقی شده و به معنای خالی بودن واحد است.

وی تصریح کرد: با توجه به اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی که اخیرا انجام شده تفاوت‌هایی با قانون سال ۱۳۹۴ دارد که در حال بررسی تفاوت‌ها هستیم تا متناسب با قانون جدید، مالیات‌ها اعمال شود.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما