شناسهٔ خبر: 44800664 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان:

دروس کارگاهی هنرستان ها در دوران کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی تشکیل می گردد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان از آموزش و ارزشیابی دروس شاستگی های فنی حرفه ای و آموزش استاندارد مهارت در شاخه کاردانش به شیوه حضوری و تراکمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ محمد قویدل افزود: دروس هنرستان ها جنبه کارگاهی یا غیر کارگاهی دارند. که دروس غیر کارگاهی در هر شرایطی به صورت مجازی در حال انجام است و بستر لازم برای اجرای آن در آموزش و پرورش آماده است .

قویدل در ادامه گفت : دروسی که ماهیت کارگاهی دارند در شرایطی که مصوبات ستاد کرونا اجازه دهد بر اساس وضعیت و بخشنامه ها ، دروس بصورت حضوری آموزش داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش بسیار کمی از آموزش های کارگاهی که بخش دانشی هستند و امکان بهره مندی از فضای مجازی و بسترهای پیام رسان وجود دارد، غیرحضوری است اما ماهیت اصلی ارائه دروس کارگاهی حضوری است.

معاون متوسطه هرمزگان افزود: ما در این دوران آموزش ها را به سمتی بردیم که اولویت اول سلامت هنرجویان باشد.در هنرستان ها هنرجویان در شاخه فنی و حرفه ای 2روز و در هفته به کارگاه می روند و در شاخه کاردانش 2تا 3 روز دروس کارگاهی بصورت حضوری برگزار می شود.

قویدل به مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرده و ادامه داد: آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی های فنی در شاخه فنی و حرفه ای و آموزش استاندارد های مهارت در شاخه کاردانش حضوری و تراکمی خواهد بود.

گفتنی است آموزش دروس شایستگی های غیر فنی ، شایستگی های پایه فنی و دروس عمومی از طریق مدرسه تلوزیونی و بستر شاد در حال جریان است.

نظر شما