شناسهٔ خبر: 44794680 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران:

باغات منطقه ۱ و ۳ بیش از مناطق دیگر مورد تعرض قرار می‌گیرند/ نظارت بر حسن اجرای آرا ماده ۱۰۰

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: مناطق شمالی به ویژه منطقه ۱ و ۳ بیشترین تعداد باغات و درختان را دارا هستند و بیشتر از هر منطقه‌ای هم مورد تعرض قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در جریان دویست و شصتمین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ۳ گفت: مناطق شمالی به ویژه منطقه ۱ و ۳ بیشترین تعداد باغات و درختان را دارا هستند و بیشتر از هر منطقه‌ای هم مورد تعرض قرار می‌گیرند. یکی از اقداماتی که باید با جدیت در منطقه دنبال شود، کلیه پرونده‌هایی است که مربوط به تخریب و نوسازی وعدم خلاف پایان کار است، حتما باید از کمیسیون ماده ۷ استعلام بگیرد تا بتوان در جهت حفظ و گسترش فضای سبز اقدام کرد. 

او با اشاره به آرا مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: باید نظارت کافی بر روی این آرا وجود داشته باشد تا وقتی صادر می‌شود حتما در منطقه این پرونده‌ها اجرائی شود و حسن اجرای آرا در منطقه پیگیری شود. بویژه پرونده‌هایی که در ماده ۱۰۰ بررسی می‌شود به تغییر کاربری باز می‌گردد که باید تدبیری اندیشیده شود تا چنین اتفاقی رخ ندهد و یا حق و حقوق شهر و شهرداری ادا شود. 

نوری افزود: آبیاری و استفاده از پساب نکته دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد و در منطقه گونه‌های کم آب کاشت شود و از کاشت چمن پرهیز شود و آبیاری از طریق پساب باشد. 

سید محمود میرلوحی نیز پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۳ اظهار کرد: پیشهاد می‌کنم یک کارگروه علمی و فنی تشکیل شود تا فرصت‌های منطقه به مزیت‌های برتر و گسترده‌تر و دیدنی‌تر تبدیل شود وچالش‌های منطقه رفع شود.

نظر شما