شناسهٔ خبر: 44783354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عدم تمکین به قانون و اسیر توطئه دشمن شدن دلیل فتنه ۸۸ بود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان علل رخداد فتنه ۸۸ را، ایجاد محبوبیت سردمداران فتنه نزد گروهی از افراد، غرور و استکبار، عدم تمکین به قانون، اسیر توطئه دشمن شدن و گذشتن از خط قرمزهای نظام برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج، یکی از اتفاقات مهم انقلاب را وقایع سال ۸۸ نام برد و اظهار داشت: رهبری همواره از اتفاق بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ به نام فتنه یاد کرده‌اند و جمله مهمی در میان سخنرانی‌ها در این خصوص دارند و فرمودند که فتنه‌گران کشور را به لب پرتگاه بردند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، از اول انقلاب فشارهای زیادی از جمله گروهک‌ها، غائله‌های قومی در استان‌ها و مواردی از این دست، ۱۸ تیر و حوادث کوی دانشگاه در کشور صورت گرفت که برای هیچکدام از اینها حضرت آقا مانند حادثه سال ۸۸ چنین صحبت نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث ۸۸ و کسانی در این قضایا دست داشتند، خود از دست‌اندرکاران مملکت بودند که سرمایه‌های انقلاب را به شورش علیه انقلاب برانگیختند و دوم اینکه با رای مردم مقابله کردند.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: رهبری از سال حوادث و فتنه سال ۸۸ به نام پتک جمهوریت تعبیر کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان علل رخداد فتنه ۸۸ را، ایجاد محبوبیت سردمداران فتنه نزد گروهی از افراد، غرور و استکبار، عدم تمکین به قانون، اسیر توطئه دشمن شدن و گذشتن از خط قرمزهای نظام برشمرد.

به گفته وی، کار فتنه به جایی رسید که به ساحت امام حسین(ع) اهانت شد و مردم و حتی افرادی به میدان آمدند که حتی در انتخابات هم شرکت نکرده بودند و با جریان فتنه مقابله کردند.

وی افزود: رهبری در سال ۸۸ به جمهوری اسلامی تقلبی اشاره کردند که عده‌ای به دنبال این قضیه هستند اما با حماسه ۹ دی به آن اتفاقات پایان داده شد و رهبری فرمودند که ۹ دی در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

شهید سلیمانی اسطوره‌ای جهانی شد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: کسانی که ماندگار می‌شوند، انسان‌های از خودگذشته‌ای هستند که حاج قاسم علی‌رغم اینکه باید بازنشسته می‌شد و به کارهای شخصی می‌رسید سکون پیدا نکرد و برای انقلاب و ارمان‌های انقلاب جانفشانی کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: مساله دوم در راز موفقیت این شهید بزرگوار، وظیفه‌شناسی بود چون انسانی جهادگر بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، مردمی‌بودن و دلسوز بودن و غم‌گساری بودن را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی ذکر کرد که ایشان را به یک اسطوره جهانی جاودان تبدیل کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

نظر شما