شناسهٔ خبر: 44779969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مهمترین عناوین اقتصادی ۸ دی

افزایش سقف تامین مالی پروژه انتقال نیروی برق ارمنستان/تغییر محتوای پیامک رمز پویا از امروز

تغییر محتوای پیامک رمز پویا از امروز، افزایش سقف تامین مالی پروژه انتقال نیروی برق ارمنستان، تلفن همراه اتباع تا یک ماه از زمان ورود به کشور رجیستری نمی‌شود، شرایط جدید پیش فروش محصولات سایپا اعلام شد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۸ دی شبستان به شرح زیر است:

تغییر محتوای پیامک رمز پویا از امروز

در پی عملیاتی شدن گام سوم طرح اقدام مشترک برای پویاسازی رمز دوم در نظام بانکی، از روز ۸ / ۱۰ / ۱۳۹۹ پیامک رمز دوم پویا همراه با اعلام نوع تراکنش، مبلغ تراکنش و گیرنده وجه برای مشتریان بانک ملی ایران ارسال خواهد شد.

این اقدام به منظور افزایش سطح امنیت تراکنش ها و ایجاد اطمینان بیشتر در عملیات بانکی انجام شده است.

 

افزایش سقف تامین مالی پروژه انتقال نیروی برق ارمنستان

پروژه انتقال برق ایران به ارمنستان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۳ میلیون یورو از سوی بانک توسعه صادرات در قالب اعتبار خریدار تأمین مالی شد.

طی مفاد الحاقیه جدیدی که به امضا رسید سقف تامین مالی و دوره تامین مالی این پروژه افزایش و به ۸۸ میلیون یورو ارتقا یافت. مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در این جلسه،گفت: طبق گزارش های واصله این پروژه پیشرفت خوبی داشته و مصمم هستیم این طرح هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

دکترصالح آبادی ضمن با اهمیت خواندن اجرای این پروژه در تعاملات تجاری دو کشور ایران و ارمنستان، گفت: علی رغم مشکلات عدیده ای که در سال ۲۰۲۰ میلادی وجود داشت، توانستیم با همکاری و تلاش های مشترک موانع را در مسیر تکمیل پروژه رفع کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد در سایه همکاری های مشترک، بتوانیم سال آینده شاهد تکمیل و راه اندازی این پروژه باشیم. در ادامه این جلسه، مدیر عامل شرکت برق ارمنی با قدردانی از همراهی بانک توسعه صادرات ایران برای همکاری در این طرح، گفت: عوامل اجرایی و سرمایه گذاری در کنار یکدیگر باعث موفقیت اجرای پروژه بوده اند.

 

تلفن همراه اتباع تا یک ماه از زمان ورود به کشور رجیستری نمی‌شود

مهرداد ارونقی معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که تلفن همراه اتباع خارجی تا یک ماه از تاریخ ورود آنها به کشور رجیستری نمی شود. همچنین معافیت و ارز ۴۲۰۰ تومانی گوشی های پستی حذف شده است.

وی گفت:براساس مصوبه صادر شده، ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه اتباع خارجی در مبادی ورودی، فقط پس از انقضاء مدت یک ماه از تاریخ ورود به کشور و به صورت «حضوری» انجام می شود.

 طی مصوبه خردادماه امسال، قرار بر این بود اتباع خارجی که قصد اقامت بیش از یک ماه را داشتند به هنگام ورود به کشور اعم از مرز‌های هوایی، زمینی و دریایی باید نسبت به رجیستر کردن دستگاه گوشی تلفن همراه خود صرفا توسط گیت ورود به کشور گمرک اقدام می‌کردند.

 

شرایط جدید پیش فروش محصولات سایپا اعلام شد

گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد طرح پیش فروش محصولات خود را از امروز دوشنبه ۸ دی آغاز کند. در این مرحله ۹ محصول از این گروه خودروسازی عرضه خواهد شد و ثبت نام تا ۳ روز ادامه دارد.

محصولات عرضه شده در این طرح شامل ساینا دنده ای، کوئیک دنده ای، تیبا ۲، تیبا صندوقدار، سایپا ۱۵۱، کوئیک R، شاهین، نیسان تک سوز آپشنال و نیسان دوگانه سوز آپشنال خواهد بود.

 

نوع خودرو مبلغ علی الحساب پیش پرداخت قیمت خودرو زمان تحویل
ساینا دنده ای ۴۶۴.۰۰۰.۰۰۰ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد آذر۱۴۰۰
کوئیک دنده ای ۶۴۸.۰۰۰.۰۰۰ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد آذر۱۴۰۰
تیبا ۲ ۴۷۷.۰۰۰.۰۰۰ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد آذر۱۴۰۰
تیبا صندوقدار ۴۳۵.۰۰۰.۰۰۰ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد آذر۱۴۰۰
سایپا ۱۵۱ ۴۵۵.۰۰۰.۰۰۰ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد آذر۱۴۰۰
کوئیک R ۶۹۸.۰۰۰.۰۰۰ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد آذر۱۴۰۰
شاهین ۱.۳۳۷.۰۰۰.۰۰۰ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد آذر۱۴۰۰
نیسان تک سوز آپشنال ۹۳۸.۰۰۰.۰۰۰ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد فروردین-اردیبهشت-خرداد ۱۴۰۰
نیسان دوگانه سوز آپشنال ۱.۰۴۹.۰۰۰.۰۰۰ قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد فروردین-اردیبهشت-خرداد ۱۴۰۰

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان

امروز (دوشنبه (۸ دی) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۲۸۹۴ دلار، هر گرم طلای ۲۴عیار یک میلیون و ۵۲۸ هزار تومان است. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان است.

 

امروز (دوشنبه ۸ دی) در بازار ارز دلار ۲۵ هزار و ۷۴۳ تومان، یورو ۳۱ هزار و ۲۹۳ تومان، پوند ۳۵ هزار و ۲۴۱ تومان، درهم امارات ۷۱۱۰ تومان، یوان چین ۳۹۶۰ تومان و لیر ترکیه ۳۴۲۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه ۷ دی) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۷۹ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (یکشنبه ۷ دی) در بازار ارز دلار ۲۵ هزار و ۷۱۱ تومان، یورو ۳۱ هزار و ۲۹۵ تومان، پوند ۳۵ هزار و ۱۸ تومان، درهم امارات ۷۰۶۵ تومان، یوان چین ۳۹۴۰ تومان و لیر ترکیه ۳۳۹۰ تومان بود.

 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، امروز (دوشنبه) نرخ رسمی ۴۷ ارز را اعلام‌کرد که بر اساس آن، نرخ ۲۱ ارز افزایش، نرخ ۱۳ ارز کاهش و ۱۳ ارز نیز ثابت ماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

نظر شما