شناسهٔ خبر: 44764369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون شوراها:

داوطلبان می‌توانند الکترونیکی یا حضوری در انتخابات ثبت‌نام کنند

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی مواد ارجاعی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: داوطلبان می‌توانند الکترونیکی یا حضوری در انتخابات ثبت‌نام کنند.

صاحب‌خبر -

علی حدادی روز یکشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در تشریح جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اظهارکرد: مواد ۴، ۸ و ۱۱ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری درباره معیارهای مدیر و مدبر، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از طریق سامانه الکترونیکی و دعوت شورای نگهبان از داوطلبان احتمالی سه ماه پیش از ثبت نام برای بررسی سوابق، با موافقت نمایندگان در صحن مجلس به کمیسیون ارجاع شده بود لذا برای اصلاح مجدد در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس افزود: این مواد باردیگر اصلاح و به صحن ارسال شد و روز سه‌شنبه در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد.

حدادی خاطرنشان کرد: پیش از این در ماده هشتم طرح مذکور آمده بود که داوطلبان موظفند از طریق سامانه الکترونیکی ثبت‌نام کنند، با انجام اصلاحات صورت گرفته، داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی یا حضوری در انتخابات ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: ماده یازدهم این طرح نیز بر اساس بندهای سیاست‌های کلی انتخابات مبنی بر شناسایی اولیه و توانایی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شد لذا اعضای شورای نگهبان سه ماه قبل از ثبت‌نام در صورت اعلام داوطلب، از آنها دعوت به عمل شود تا سوابقشان مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما