شناسهٔ خبر: 44752701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تلاش برای یافتن ۷ سرنشین لندینگرافت خوارزم ادامه دارد

مکی زاده گفت: تلاش برای یافتن ۷ خدمه لندیگرافت خوارزم با حضور تیم های جستجو و نجات دریایی حاضر در طرح استانی همچنان ادامه داشته و همزمان تیم بررسی سوانح دریایی درحال احصا عوامل بروز این حادثه می باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « اسماعیل مکی زاده » در گفتگویی خبری با بیان اینکه تلاشها برای یافتن 7 سرنشین مفقود شده شناور خوارزم با حضور گروهای  جستجو و نجات ادامه دارد اظهار کرد: تیم هایی متشکل از ندسا، نداجا، دریابانی و اداره کل بنادر و دریانوردی در منطقه حضور داشته و در پی یافتن 7 سرنشین این شناور می باشند.

 

وی با اشاره به ملیت و اسامی سرنشینان لندینگرافت خوارزم، افزود: خدمه این شناور را 6 ایرانی با نام های محمد عسکری زاده، فرزاد غلام رضایی، ستار صفری سکل، مصطفی بهادری، یاسر مانع بو حمیدی، موید عبدلیان پور و نیز یک نفر تبعه کشور هندوستان با نام اجین جانسون تشکیل داده که همگی مفقود شده و تلاش برای نجات جان این افراد ادامه دارد.

 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نوع کالای حمل شده توسط این شناور را بیل مکانیکی اعلام و عنوان کرد: شناور خوارزم از مبدا بندر شناص عمان به مقصد بندرعباس در حال دریاروی بوده که در موقعیت جنوب جزیره لارک دچار شرایط اضطرار می شود.

 

مکی زاده در خصوص علل و عوامل وقوع این حادثه  نیز گفت: عوامل متعددی نظیر عدم توجه به هشدارهای هواشناسی و دریاروی در شرایط نامساعد جویی  و همچنین چیدمان نادرست بار عوامل اولیه متحمل در بروز این حادثه به نظر می رسد که البته نظر نهایی پس از تحقیقات کامل و گزارش تیم بررسی سوانح دریایی اعلام می شود.

 

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان شناور مذکور در حالت واژگون در25 مایلی جنوب شرق جزیره لارک  و در موقعیت 16 مایلی جنوب غربی کوهستک قرارگرفته که تلاشها برای یافتن 7 نفرخدمه و یدک آن جهت انتقال شناور به منطقه کم عمق دریا بمنظور جلوگیری از غرق شدن آن ادامه دارد.

 

شایان ذکر است؛ شامگاه 5 دی ماه پیامی مبنی براعلام اضطرار برای یک فروند شناور لندینگ کرافت با نام خوارزم از سوی کشتی های عبوری در تنگه هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان مخابره گردید که بلافاصله شناور ناجی 12 از قشم به محل اعزام و هماهنگی لازم برابرطرح استانی جستجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط ازجمله ندسا، نداجا، دریابانی و شناورهای عبوری صورت پذیرفت.

 

 

پایان پیام/711

نظر شما