شناسهٔ خبر: 44751007 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جستجو برای نجات ۷ خدمه یک شناور غرق شده در خلیج فارس

اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان اعلام کرد تلاش برای یافتن ۷ خدمه یک فروند لندینکرافت که در ۲۵ مایلی جنوب شرقی جزیره لارک، واژگون شده است ادامه دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان اعلام کرد تلاش برای یافتن ۷ خدمه یک فروند لندینکرافت که در ۲۵ مایلی جنوب شرقی جزیره لارک، واژگون شده است ادامه دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان گفت: ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه دیشب شرایط اضطراری این شناور اعلام شد که سریعا شناور ناجی ۱۲ از جزیره قشم به موقعیت اعزام شد.

اسماعیل مکی زاده افزود: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و تاریکی هوا، از سحرگاه امروز جستجو و نجات دریایی ادامه یافت که ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز و در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک شناور مذکور به حالت واژگون توسط ناجی ۱۲ پیدا شد.

وی افزود: خدمه این شناور را ۶ ایرانی با نام‌های محمد عسکری زاده، فرزاد غلام رضایی، ستار صفری سکل، مصطفی بهادری، یاسر مانع بو حمیدی، موید عبدلیان پور و نیز یک نفر تبعه کشور هندوستان با نام اجین جانسون تشکیل داده که همگی مفقود شده و تلاش برای نجات جان این افراد ادامه دارد.

مکی زاده در خصوص عوامل وقوع این حادثه نیز گفت: عوامل متعددی نظیر عدم توجه به هشدار‌های هواشناسی و دریا روی در شرایط نامساعد جوی و همچنین چیدمان نادرست بار از عوامل اولیه احتمالی در بروز این حادثه هستند که البته نظر نهایی پس از تحقیقات کامل و گزارش تیم بررسی سوانح دریایی اعلام می‌شود.

به گفته مکی زاده، هماهنگی لازم برابر طرح استانی جستجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط مانند ندسا، نداجا و دریابانی استان و شناور‌های عبوری در منطقه تنگه هرمز برای پایش دریایی و هوایی منطقه صورت گرفته است و انتقال شناور به منطقه کم عمق دریا نیز بمنظور جلوگیری از غرق شدن آن ادامه دارد.

این شناور از بندر شناص عمان عازم بندرعباس و حامل بیل مکانیکی بوده است.

پیشتر هواشناسی و مدیریت بحران استانداری هرمزگان درباره وضعیت نامساعد دریا در آب‌های استان از روز جمعه تا یکشنبه هشدار داده بودند.

لندینکرافت شناور بزرگ فلزی است که برای حمل بار و خودرو استفاده می‌شود.

نظر شما