شناسهٔ خبر: 44739174 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

خسارت سیل به تاسیسات آبی استان مرکزی - مردم سالاری آنلاين

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: خسارات ناشی از سیلاب به تاسیسات آبی این شرکت ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

صاحب‌خبر - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: خسارات ناشی از سیلاب به تاسیسات آبی این شرکت ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی، عزت‌اله آمره‌ای افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده خسارت وارده به تأسیسات آبی این شرکت شامل سدها، بندها، دیواره و دایک‌های رودخانه‌ها و ایستگاههای سنجش سیل در اثر وقوع سیلاب‌های اخیر مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال در سطح استان مرکزی برآورد شده است.
وی همچنین گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده توسط این شرکت و اجرای دایک حفاظتی در حاشیه تالاب میقان از ورود سیلاب به روستاهای آزادمرزآباد، مشهد میقان و مراد آباد جلوگیری به عمل آمد. 
وی اظهار کرد: لایروبی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها به طول ۱۰ کیلومتر، رفع تصرف و آزادسازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به طول ۵ کیلومتر، تعریض بستر رودخانه به طول ۵ کیلومتر، مدیریت سیلاب و هدایت سیلاب به سمت تالاب و مناطق کم خطر، مدیریت رودخانه‌ها استان و احداث دایک حفاظتی در رودخانه‌های استان به طول ۱۰ کیلومتر از جمله اقدامات این شرکت در زمینه مدیریت رودخانه  و جلوگیری از آبگرفتگی ۳ روستای آزادمرزآباد، مشهد میقان و مرادآباد است.
وی ادامه داد: با تلاش انجام شده و تقویت دایک حفاظتی اجرا شده به مدت ۳ روز و به کارگیری ادوات و تجهیزات و با مشارکت مؤثر عوامل محلی و اهالی روستا از آبگرفتگی روستاهای آزادمرزآباد، میقان و مراد آباد جلوگیری به عمل آمد.
مهندس آمره‌ای در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه انجام شده باعث شد که سیلاب بدون وارد کردن خسارت از روستاهای مذکور عبور کرده و مشکلی برای روستاییان پیش نیاید.

نظر شما