شناسهٔ خبر: 44717797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امیرعبداللهیان:

نتانياهو به آخر خط رسيده و صهيونيست‌ها جايي در منطقه ندارند/ تنها فلسطين را به عنوان پايتخت قدس به رسميت مي‌شناسيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ایران فقط یک کشور را می‌شناسد که نام آن «فلسطین» به پایتختی «قدس» است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، آقای حسین امیرعبداللهیان دیروز (پنجشنبه) در نشست مشترک با رؤسای دفاتر حماس و جهاد اسلامی فلسطین، با جعلی خواندن رژیم اسرائیل و ارائه تحلیلی از وضعیت داخل سرزمین‌های اشغالی افزود: بی تردید نتانیاهو به آخر خط رسیده و صهیونیست‌ها جایی و آینده‌ای در منطقه ندارند.
آقای امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما فقط یک کشور را می‌شناسیم که «فلسطین» نام دارد و پایتخت تاریخی و تمدنی آن «قدس شریف» است.
وی عادی سازی روابط معدود سران عربی را نمایشی مضحک و حبابی خواند و اضافه کرد: تنها ارمغان باز کردن پای صهیونیست‌ها به منطقه تشدید ناامنی در منطقه است و همه از آن متضرر می‌شوند.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: صهیونیست‌ها امروز در بدترین وضعیت سیاسی داخلی به سر می‌برند و «بن بست سیاسی» در درون رژیم صهیونیستی و «ضعف و ترس در مقابل مقاومت» دو مؤلفه اصلی و کنونی این رژیم جعلی است؛ طبعا حرکت در مسیر عادی سازی روابط با رژیم جعلی و تروریستی اسرائیل تصمیمی نادرست و نشان از بی هویتی است.
آقای امیرعبداللهیان همچنین همکاری اعتمادساز کشور‌های اسلامی و عربی منطقه‌ای را عامل مستحکم و مقوم اصلی امنیت پایدار، ثبات، رشد و توسعه دانست.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از همکاری همه جانبه و مبتنی بر اصول همسایگی و برادری استقبال می‌کند؛ کشور‌های منطقه باید به توان مشترک خود اتکا کنند و ذات شر و اشغالگرانه صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی آن را هرگز فراموش نکنند.

ملت مقاوم فلسطین در مقابل خیانت معدودی از سران عربی بی‌تفاوت نخواهد بود
آقایان خالد قدومی رئیس دفتر حماس و ابوشریف رئیس دفتر جهاد اسلامی فلسطین در تهران نی در این دیدار ضمن تشریح آخرین تحولات فلسطین بر عزم مقاومت برای آزادی قدس شریف و سرزمین تاریخی فلسطین تاکید کردند.
آنان با اشاره به مواضع شیخ اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی، از سردار سلیمانی به عنوان شهید قدس یاد کردند و نقش وی و جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم فلسطین را ستودند.
مقامات فلسطینی همچنین حمایت مقام معظم رهبری و دولت، مجلس و مردم ایران را پشتوانه محکمی برای رهایی قدس قبله اول مسلمانان و فلسطین خواندند.
در این دیدار روند خیانت‌بار سازش برخی سران عرب مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد، ملت مقاوم فلسطین در مقابل خیانت معدودی از سران عربی و نه مردم خود، بی تفاوت نخواهند بود.
رؤسای دفاتر حماس و جهاد اسلامی در تهران همچنین در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های مجلس شورای اسلامی در مورد نقش پارلمان‌های اسلامی در کمک به فلسطین و مقابله با روند تحمیلی و آمریکایی سازش عربی رایزنی کردند.

نظر شما