چالشهای کسبو کار بنگاهها بررسی میشود
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالان و صاحبنظران میتوانند چالشهای کسبوکار بنگاههای اقتصادی را در سامانه بهینیاب وارد کنند تا مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.به گزارش وزارت صمت، احمد تشکینی افزود: در راستای ارزیابی، پایش و بهبود مستمر فضای کسبوکار، این وزارتخانه صفحه مربوط به پرسشنامه چالشهای کسبوکار بنگاههای اقتصادی را به منظور دریافت نظرات فعالان تولیدی و تجاری و صاحبنظران حوزه صنعت، معدن و تجارت در سامانه بهینیاب ایجاد کرده است.وی بیانداشت: از همه افراد مطلع در تشکلها و تولیدکنندگان صنعتی و معدنی و همچنین اصناف و تجار درخواست میشود با مراجعه فصلی (سه ماهه) به سایت بهین یاب به آدرس https://behinyab.ir و ورود به بخش «پایش فضای کسب وکار» نسبت به تکمیل پرسشنامه و ثبت اطلاعات در این صفحه مبادرت کنند.تشکینی گفت: این اطلاعات میتواند در تبیین وضعیت کسبوکار و ارزیابی تحولات ایجاد شده در بخش به این وزارتخانه کمک شایانی کند.
جدیدترین قیمت گوشت قرمز
قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در خرده فروشیهای سطح شهر تهران ۱۱۵ هزارتومان و در میادین میوه و تره بار کیلویی ۱۰۷ هزارتومان است.براساس نرخ نامه میادین میوه و تره بار قیمت هرکیلو شقه گوسفندی ۱۰۷هزارتومان، گوساله بدون استخوان ۹۹ هزارتومان، سردست تازه گوسفندی ۱۰۵ هزارتومان، ران گوسفندی۱۲۸هزارو۴۰۰تومان، راسته گوسفندی با استخوان ۱۱۰هزارتومان، ماهیچه گوسفندی ۱۲۸هزارو۴۰۰تومان، راسته بدون استخوان گوساله کیلویی ۱۰۸هزارتومان، ران گوساله ۱۰۸ هزارتومان، سردست تازه گوساله ۱۰۶هزارتومان و ماهیچه گوساله ۱۰۸هزارتومان است.براساس این نرخ نامه قیمت هرکیلو ران منجمد گوساله ۸۱هزارتومان، ران منجمد گوسفندی ۹۲هزارتومان، سردست منجمد گوساله ۷۹ هزارتومان، سردست منجمد گوسفندی ۸۰هزارتومان، ران منجمد گوساله برزیلی ۹۴ هزارتومان و سردست منجمد گوساله برزیلی ۹۲ هزارتومان است.بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشیهای سطح شهرتهران نیز شقه گوسفندی با قیمت هرکیلو ۱۱۵هزارتومان، ران گوسفندی کیلویی ۱۳۵هزارتومان، چرخ کرده مخلوط ۱۲۰هزارتومان، سردست گوسفندی ۱۱۵هزارتومان به مصرف کنندگان عرضه می شود.
اعلام جرم علیه شرکت تبلیغکننده روغن سهکاره
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه چیزی به عنوان استاندارد روغن خوراکی سهکاره (سرخکردنی، پخت و پز و سالاد) وجود ندارد، از تخلف شرکت تبلیغکننده این روغن و اعلام جرم علیه آن خبر داد.بهتازگی معرفی محصولی با عنوان روغن سهکاره (سه روغن سرخکردنی، پختوپز و سالاد در یک روغن) از سوی یکی از شرکتهای داخلی و انجام تبلیغات گسترده بهویژه در سازمان صدا و سیما برای آن، شبهات و پرسشهای زیادی در ذهن مردم و رسانهها برانگیخته است.در این زمینه «وحید مرندیمقدم» معاون سازمان ملی استاندارد ایران امروز (چهارشنبه) در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این واحد تولیدی برای روغن سرخکردنی تولیدی خود از سازمان ملی استاندارد ایران پروانه استاندارد به شماره ۴۱۵۲ دریافت کرد.وی بیانداشت: شرکت یاد شده برای انجام تبلیغات در صدا و سیما با ارائه این پروانه به تبلیغ روغن «پختوپز، سالاد و سرخکردنی» با عنوان روغن سهکاره پرداخته است.این مقام مسوول سازمان ملی استاندارد با تقسیمبندی روغنهای خوراکی به چهار دسته، ادامهداد: دسته نخست روغنهای خوراکی مصرف خانوار به شماره استاندارد ۹۱۳۱، دسته دوم روغنهای سرخکردنی به شماره استاندارد ۴۱۵۲، دسته سوم روغنهای مایع مخلوط (پختوپز و سالاد) به شماره استاندارد ۵۹۵۰ و دسته آخر روغنهای قنادی و آردی به شماره استاندارد پارت یک ۱۵۶ هستند.
اتصال پنج هزار روستا تاپایان سال
به شبکه ملی اطلاعات
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که پنج هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور تا پایان سال جاری با برنامه ریزی صورت گرفته به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.حسین فلاحی جوشقانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ۳۹ هزار روستا در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد، حدود پنج هزار روستای بالای ۲۰ خانوار هنوز به شبکه ملی ارتباطات متصل نیستند که تا پایان سال این امر نیز محقق خواهد شد.وی اضافه کرد: با اتصال این تعداد روستا به شبکه ملی اطلاعات، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل و به طور قطع از این پس در حوزه دولت الکترونیک و یا برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نیز مشکلی نخواهیم داشت.فلاحی جوشقانی با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت موجود در حوزه الکترونیکی و استفاده از تمام زیر ساختهای موجود ارتباطی به خصوص در جمع آوری نتایج آرا و برقراری نقاط مختلف ارتباطی بعید می دانم که در این حوزه مشکل خاصی وجود داشته باشد.
بهمن موتور تنها شرکت سبز رنگ در ارزیابی کیفیت
در جدیدترین گزارش ماهیانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در خصوص اهداف کیفی صنعت خودرو که در آذر ماه سال جاری اعلام شد، شرکت بهمن موتور به عنوان تنها خودروساز داخلی، موفق به کسب رنگ سبز در کلیه شاخصهای کیفی شد.این شرکت در شاخصهای سطح کیفی خودرو، شاخص IQS، رضایت مشتریان از کیفیت اولیه، رضایت مشتریان از خدمات فروش و رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش رنگ سبز را به خود اختصاص داد.بر اساس نتایج ارزیابی سالیانه حاصل در همچنین در طول سه دوره گذشته ، شرکت بهمن موتور موفق به کسب افتخارات متعددی در دو حوزه فروش و خدمات پس از فروش شده است.این شرکت با هدف قراردادن افزایش رضایت مشتریان، حضور نیروهای آموزشدیده و با تجربه در سطح شبکه نمایندگان، تامین به موقع قطعات یدکی، اجرای طرح پیگیری مشتریان، بهرهمندی از سامانههایی همچون اصالت قطعه، نرم افزار موبایل گروه بهمن، سرویس در محل، خودروی جایگزین، توسعه خدمات امدادرسانی ، اجرای طرحهای فصلی و... اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
نظر شما