شناسهٔ خبر: 44704847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

توافق حریری و عون درباره کابینه 

روزنامه الجمهوریه: منابع نزدیک به کاخ ریاست جمهوری لبنان گفتند که حریری و میشل عون در جریان دیدار سه شنبه درباره نسخه نهایی کابینه متشکل از ۱۸ وزیر توافق کردند. طبق گفته این منابع، سعد حریری نخست‌وزیر مکلف لبنان و میشل عون، رئیس جمهوری توافق کرده‌اند که وزارت دادگستری از سهم حزب حریری خارج شده و در اختیار ریاست جمهوری قرار بگیرد و وزارت کشور نیز مانند دوره گذشته در اختیار حزب حریری باقی بماند. منابع مذکور همچنین گفتند که رئیس جمهوری و نخست‌وزیر مکلف درباره کسانی که ریاست این دو وزارتخانه را عهده دار خواهند شد به توافق رسیدند.

وسوسه رشوه بن زاید برای حقوق بشر

عربی ۲۱: ساره ویتسون، مدیر سابق خاورمیانه در سازمان دیده بان حقوق بشر در رشته توئیت‌هایی اعلام کرد که این رشوه از طریق گراهام روبسون، رئیس سابق بانک هاویلند مطرح شد و این اقدام، تلاشی از جانب محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای جلب نظر دیده بان حقوق بشر بود تا از نقض‌های حقوقی صورت گرفته توسط مسئولان اماراتی چشم پوشی شود. وی افزود، بن زاید تلاش کرد تا افراد وابسته به وی بتوانند در دیده بان حقوق بشر به دلیل گزارش‌های بی أمان ما درمورد نقض‌های حقوق بشر در امارات نفوذ کنند.

تهدید ضمنی انصارالله به حمله به بنادر عربستان

اسپوتنیک: جنبش انصارالله یمن ائتلاف عربی تحت امر عربستان را به توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و ممانعت از رسیدن آنها به بندر الحدیده متهم کرد و به صورت ضمنی به هدف قرار دادن بنادر عربستان تهدید کرد.

تحقیق درباره جنایت جنگی در تیگرای

رویترز: کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت، اگر مردم عادی عامدانه توسط طرف های درگیر کشته شده باشند این عملیات قتل به منزله جنایت جنگی خواهد بود و باید تحقیقات مستقل، شفاف و جامعی برای مجازات و تضمین عدالت انجام شود. «میچل باچله» حوادث اخیر در منطقه تیگرای اتیوپی را فاجعه و وحشتناک خواند و گفت، از جمله حوادث این منطقه ادعای قتل صدها تن است که اکثر آنها از قوم امهارا هستند و نهم نوامبر در شهرک «مای کادرا» کشته شده اند.

تحقیقات فرانسه علیه دیکتاتور سابق یمن

روزنامه لیبراسیون: دادستانی پرونده‌های مالی فرانسه تحقیقات اولیه‌ای درباره اتهامات خانواده علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن درخصوص اختلاس و کسب درآمدهای غیرقانونی در فرانسه آغاز کرد. خانواده عبدالله صالح از سال ۲۰۰۵ آپارتمان‌های متعددی را در غرب پاریس و در نزدیکی خیابان شانزلیزه و طاق پیروزی به ارزش میلیون‌ها یورو خریداری کردند و پسرش احمد صالح یکی از اعضای شرکت املاک و مستغلاتی است که برای این خریدها راه‌اندازی شد.

نظر شما