شناسهٔ خبر: 44703333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

رفیق بازی های ترامپ در روزهای آخر!

رکنغا: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پال مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی اش، راجر استون، مشاور سابق خود و چارلز کوشنر پدر دامادش را عفو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، پال مانافورت در سال ۲۰۱۸ در جریان تحقیقات درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا محکوم شناخته شد.

آقای ترامپ قبلا مجازات راجر استون را کاهش داده بود.

راجر استون، مشاور سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و از چهره های ناخوشنام پشت صحنه سیاسی در واشنگتن، به علت دروغ گفتن به کنگره و ارعاب شاهدان تحقیقات ترامپ-روسیه به ۴۰ ماه زندان محکوم شده بود.

چارلز کوشنر پدر جارِد کوشنر داماد آقای ترامپ هم از دیگر عفو شدگان است. جارد کوشنر شوهر ایوانکا ترامپ است.

آقای ترامپ ماه آینده قدرت را ترک می کند و اینها از جمله ۲۹ نفری هستند که از تازه ترین احکام عفو رئیس جمهور بهره مند می شوند.

۲۶ نفر از آنها عفو کامل و سه نفر دیگر تخفیف مجازات دریافت کردند. تخفیف مجازات معمولا با کاهش حبس همراه است اما رای محکومیت را پاک نمی کند.

عفو ریاست جمهوری شامل مزایایی مانند احیای حق رای یا عضویت در هیات های منصفه می شود.

روسای جمهور آمریکا اغلب در روزهای پایانی قدرت عفو اعطا می کنند اما آقای ترامپ بیش از هر رئیس جمهور دیگری در تاریخ معاصر - به جز جورج اچ دبلیو بوش - از این اختیار استفاده کرده است.

پال مانافورت که زمانی مدیر کمپین آقای ترامپ بود با این عفو از بخش اعظم هفت سال و نیم زندان به جرم کلاهبرداری مالی و توطئه برای کارشکنی در مسیر تحقیقات معاف می شود.

او از ماه مه به دلیل شیوع ویروس کرونا از زندان به حبس خانگی منتقل شده بود اما حالا آزاد شده است.

راجر استون دیگر مشاور سابق آقای ترامپ به خاطر دروغ گفتن به اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در مورد تلاش هایش برای تماس با سایت افشاگر ویکی لیکس گناهکار شده بود. ویکی لیکس در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ ای میل هایی که چهره ای بد از هیلاری کلینتون، رقیب آقای ترامپ، ترسیم می کرد منتشر کرده بود.

او که خود را "حقه باز کثیف" می خواند چهارشنبه شب از این که تخفیف مجازاتش به عفو کامل بدل شده استقبال کرد.

به گزارش نشریه پولیتیکو او گفت که قربانی "یک محاکمه نمایشی ... با انگیزه های سیاسی" بوده است.

از دیگر عفوشدگان چارلز کوشنر از سرمایه گذاران بزرگ املاک بود که پدر شوهر ایوانکا ترامپ است.

چارلز کوشنر که خانواده اش صاحب ۲۰ هزار ملک از نیویورک تا ویرجینیاست در سال ۲۰۰۴ به جرم فرار مالیاتی، جرایم مربوط به تامین مالی کمپین های سیاسی و دستکاری شواهد به دو سال زندان محکوم شد.

اتهام دستکاری شواهد به تلافی جویی او علیه شوهر خواهرش مربوط می شد که مشغول همکاری با مقام ها علیه او بود. او یک کارگر جنسی را اجیر کرد تا شوهر خواهرش را اغفال کند، از تماس آنها فیلم گرفت و آن را برای خواهرش فرستاد.

کریس کریستی مشاور سابق آقای ترامپ که همان دادستانی بود که آقای کوشنر را زندانی کرد به سی ان ان گفت که آن اقدام چارلز کوشنر "یکی از زننده ترین و زشت ترین جرایمی" است که او شاهد بوده.

چه کسان دیگری بخشیده شدند

این دومین موج از بخشش هایی است که آقای ترامپ اعطا می کند. او سه شنبه شب ۱۵ نفر را عفو کرد و مجازات پنج نفر دیگر را تخفیف داد.

دو نفر که در جریان تحقیقات بازرس ویژه رابرت مولر محکوم شده بودند، سه عضو سابق جمهوری خواه کنگره، و چهار پیمانکار نظامی شرکت بِلَک واتِر که در قتل عامی در سال ۲۰۰۷ در عراق دست داشتند از عفو شدگان بودند.

آقای ترامپ تاکنون پنج نفر که در نتیجه تحقیقات بازرس رابرت مولر محکوم شده اند را بخشیده است.

او اواخر ماه قبل مایکل فلین اولین مشاور امنیت ملی خود را عفو کرده بود. مایکل فلین به دروغ گفتن به اف بی آی در جریان تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا اقرار کرده بود.

تحقیقات ۲۲ ماهه آقای مولر در ماه مه ۲۰۱۹ به پایان رسید که بدون طرح اتهام علیه یاران آقای ترامپ در زمینه توطئه با کرملین برای پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما