شناسهٔ خبر: 44677195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

در جریان ارائه گزارش درباره قطعنامه 2231 صورت گرفت

اظهارات خصمانه آمریکا و اروپا علیه ایران در نشست مجازی شورای امنیت

نمایندگان آمریکا و اروپا در نشست مجازی شورای امنیت با دستور کار ارائه گزارش شش‌ماهه درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱، اظهارات خصمانه‌ای علیه ایران مطرح کردند.

صاحب‌خبر -




نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل برای ارائه گزارش شش‌ماهه درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا شب گذشته برگزار شد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده برجام در این نشست در سخنانی تأمل‌برانگیز گفت: از ایران می‌خواهیم فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را متوقف کرده و از تصمیم خود برای کاهش پایبندی‌ها عقب‌نشینی کند.
نماینده اتحادیه اروپا نیز در نشست مجازی شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 در اظهارنظری خصمانه گفت: اقدام ایران در کاهش تعهدات خود ذیل برجام به‌ویژه انباشت اورانیوم کم‌غنا نگران‌کننده است.
وی مدعی شد: لازم است که همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژي اتمی در خصوص برنامه هسته‌‌ای ایران ادامه داشته باشد.
نماینده اتحادیه اروپا افزود: آمریکا عضو برجام نیست و بعد از خروج از این توافق در فعالیت‌های مرتبط با این توافق شرکت نکرده است و به همین جهت نمی‌تواند فرایند اجرای خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را آغاز کند.
اظهارات خصمانه مقامات اروپایی درباره تعهدات برجامی ایران در حالی است که طرف اروپایی تاکنون به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرده است.
اعضای اروپایی برجام 11 تعهد در توافق هسته‌ای داشتند که به هیچ‌کدام از این تعهدات عمل نکرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، نماینده آمریکا در جلسه شورای امنیت نیز در اظهارنظری گستاخانه گفت: در حالی که ایران قطعنامه‌های این شورا را نقض می‌کند متأسفانه بسیاری از اعضای شورا بی‌اعتنایی ایران به محدودیت‌های اعلام‌شده از سوی این شورا را نادیده می‌گیرند.
آمریکا در حالی درباره قطعنامه 2231 اظهارنظر کرده که پیش از این در اقدامی غیرقانونی با خروج از برجام، قطعنامه مذکور را زیر پا گذاشته بود.

نظر شما