شناسهٔ خبر: 44651099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انحرافاتی در بودجه ۱۴۰۰ برای اجرایی شدن پروتکل‌های جریان استکبار در نظام تعلیم و تربیت دیده می‌شود

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان طی نامه‌ای با اشاره به ایرادات بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۰؛ نکاتی را درباره برخی از این ایرادات مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان طی نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایرادات بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خواستار پاسخگویی درباره این نوع مواجهه مسولان مربوطه با نظام تعلیم و تربیت کشور شد.

در این نامه ضمن ارسال یک جزوه تحلیلی درباره بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه 1400 و پیشنهادات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برای حل ایرادات بودجه آموزش و پرورش آمده است: متأسفانه این لایحه، دارای اشکالات متعددی از هدف نگاری تا ارائه راهبرد، اقدامات اجرایی و بودجه ریزی می باشد.

مفروض نبودن اجرا شدن سند تحول بنیادین، استنادات بی اعتبار به رهبر معظم انقلاب در باب اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی تحول در آموزش و پرورش، وجود رگه‌های انحرافی برای اجرایی شدن پروتکل‌های جریان استکبار مانند سند آموزش 2030 و تکرر در تناقضات آماری، سرفصل اشکالات متعدد این لایحه می باشد.

برای مثال در صفحه ۴۵۳ ؛ ذیل هدف "ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت"، راهبرد "ارتقای کیفیت عوامل آموزشی بهبود فرآیندها محتوا و خروجیها"، یکی از اقدامات اجرایی "مشارکت فعال در اجرای برنامه ها و تعهدات جهانی بویژه اهداف توسعه پایدار و سند ۲۰۳۰" تعریف شده است.

لذا لازم است جنابعالی و مجموعه های دست اندرکار بودجه‌ریزی در وزارتخانه، پاسخگوی این نوع مواجهه نادرست با نظام تعلیم و تربیت کشور عزیزمان باشید.

انتهای پیام/

نظر شما