شناسهٔ خبر: 44642347 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارگران شهرداری استان کردستان:

از کارت هدیه یا پاداش یلدا خبری نیست/ شرمنده خانواده هایمان شدیم!

کارگران پیمانکاری شهرداری‌های کردستان می‌گویند: شرایط معیشتی ما روز به روز دشوارتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

یک روز بعد از شب یلدا، کارگران پیمانکاری شهرداری‌های استان کردستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرمندگی مقابل خانواده‌های خود خبر دادند و گفتند: به ما کارگران پیمانکاری، نه کارت هدیه دادند و نه سبد کالا. برای شب یلدا دستمان به شدت خالی بود.

این کارگران با بیان اینکه در مواقع عادی نیز دستمزد و مزایای مزدی ما با تاخیر بسیار پرداخت می‌شود، افزودند: قانون حذف پیمانکاران از نهادهای عمومی مثل شهرداری‌ها، سالهاست در دستور کار نمایندگان مجلس و دولت است اما هرگز به جایی نرسیده؛ چرا باید یک کارگر شهرداری که ماهیت کارش، مستمر و دائمی است، کارگر موقت پیمانکاری باشد و ماه‌ها در انتظار دریافت دستمزدهای معوق خود بماند؟!

این کارگران با بیان اینکه عموماً مدیران شهرداری‌ها، حقوق‌های بالا می‌گیرند و از مزایای بسیار برخوردار هستند، افزودند: کار را کارگران انجام می‌دهند اما مزایا نصیب مدیران است؛ اگر کارگران شهرداری نباشند، آلودگی و زباله، سطح شهرها را برمی‌دارد؛ با این حال، هیچ نهادی در کشور به فکر کارگران زحمتکش شهرداری‌ها نیست.

این کارگران خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی و قراردادی کارگران پیمانکاری شهرداری‌ها شدند و افزودند: از نهادهای بالادستی ازجمله وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها درخواست داریم به مساله اشتغال در شهرداری‌های کشور ورود کرده و بحث ساماندهی قراردادهای کارگران را در دستور کار قرار دهند؛ چرا کارگران شهرداری‌ها از مزایای مزدی و طرح طبقه‌بندی مشاغل محروم هستند؛ مگر قانون کار نگفته همه کارگران باید مشمول طرح طبقه‌بندی شوند تا از استثمار نیروی کار جلوگیری شود؟

کارگران شهرداری‌های استان کردستان می‌گویند: کار اصلی نگهداری شهرها را انجام می‌دهیم اما اگر دستمزد حداقلی ما را به موقع بپردازند، باید خدا را هزار بار شکر کنیم!

نظر شما