شناسهٔ خبر: 44641530 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

با تظاهرات مقابل اقامتگاه وزیرجنگ رژیم صهیونیستی؛

معترضان صهیونیست خواستار عدم همراهی گانتس با نتانیاهو شدند

تظاهرات کنندگان در این تجمع خیابان‌های منتهی به منزل گانتس را مسدود کردند و پنج تن نیز به نشانه اعتراض خود را به تیرهای انتقال برق بستند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، تظاهرکنندگان در فلسطین اشغالی در اعتراض به همکاری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با نخست وزیر این رژیم، با شکستن موانع پلیس مقابل منزل وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تجمع کردند.


رسانه‌های صهیونیستی از برگزاری تظاهراتی مقابل اقامتگاه «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند.


به نوشته روزنامه «یعدیعوت آحارانوت» تظاهرکنندگان در این تجمع در مرکز شهر «راش هایین» شروع شد موانع ایست بازرسی پلیس مقابل منزل بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم اسرائیل را شکستند. این تظاهرات بعدا با مداخله نیروهای امنیتی متوقف شد.


تظاهرات کنندگان در این تجمع خیابان‌های منتهی به منزل گانتس را مسدود کردند و پنج تن نیز به نشانه اعتراض خود را به تیرهای انتقال برق بستند.


وبگاه «عروتص شوع» نیز در این زمینه نوشت که سازمان دهندگان این تظاهرات خواهان عدم توافق گانتز با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند. آنها بر این باورند گانتس با مشارکت در کابینه نتانیاهوهمدست وی شده است.


تظاهرات سراسری علیه  نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه نیز در سراسر شهرهای سرزمین‌های اشغالی برگزار شد تا بدین ترتیب این تظاهرات برای شش ماه ادامه داشته باشد. معترضان در این تظاهرات که برای ۲۶ هفته است ادامه دارد، خواستار کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو به دلایل اتهامات فساد و نحوه مدیریت مقابله با همه‌گیری کرونا هستند.


همراه با دیگر تظاهرات،‌ تجمع گسترده‌ای نیز در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی برگزار شده و تظاهرات دیگری نیز در میدان رابین در تل‌آویو برگزار شده است.

 

تظاهرات کنندگان طی شش ماه گذشته به طور مرتب علیه نتانیاهو تظاهرات برگزار کرده و خواستار کناره‌گیری وی به دلایل اتهامات فساد هستند.

 

توافق گانتس و نتانیاهو برای تمدید مهلت تصویب لایحه بودجه سالیانه


رسانه‌های صهیونیستی از توافق نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم برای تمدید زمان بررسی و مهلت تصویب لایجه بودجه سالیانه خبر دادند.


دو حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم برای تمدید زمان بررسی لایحه بودجه سالیانه توافق کردند.


روزنامه «هاآرتص» بامداد دوشنبه نوشت که گانتس و نتانیاهو درباره برنامه‌زمانی جدیدی برای بودجه سال ۲۰۲۰ که قرار است در تاریخ ۳۱ دسامبر به رأی گذاشته شود، توافق کردند.


در این توافق همچنین، دو طرف روز پنجم ژانویه ۲۰۲۱ را زمان رأی‌گیری بر سر بودجه سال جدید میلادی در نظر گرفتند.


حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.


بر اساس این گزارش‌ها، اگر هر کدام از این لوایح بودجه به تصویب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نرسد، کنست منحل شده و در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.

 

این در حالی است که پیشتر رسانه‌های اسرائیلی، اقدام نتانیاهو در لغو جلسه هفتگی کابینه در روز یکشنبه را از بین‌رفتن آخرین شانس‌ها برای اجتناب از برگزاری انتخابات توصیف کرده بودند.


البته این همکاری گانتس با نتانیاهو، به مذاق صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی خوش نیامده و معترضان به این اقدام، مقابل اقامتگاه وی تظاهرات کردند.


اظهارات و اقدامات ضد و نقیض مقامات مختلف رژیم صهیونیستی درباره رفتن یا نرفتن به انتخابات در حالی است که نمایندگان حزب لیکودسه‌شنبه قبل با استفاده از ترفند «اطاله بررسی»، رأی‌گیری بر سر طرح انحلال کنست در صحن عمومی را به تعویق انداختند تا مانع تصویب برگزاری انتخابات زودهنگام شوند.

 

انتهای پیام/م.ت/

نظر شما