شناسهٔ خبر: 44623271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نماینده مردم خمین در مجلس: اصلاحات و اعتدال این روزها به انتخابات آمریکا دخیل بسته‌اند/ 7 سال گره زدن معیشت مردم به مذاکره کافی نیست؟

نظری گفت: مدعیان اصلاحات و اعتدال که در 7 ساله گذشته سفره مردم را هر روز کوچک‌تر کرده‌اند این روزها بار دیگر به انتخابات آمریکا دخیل بسته و آینده کشور را در پیروزی این نامزد ریاست جمهوری آمریکا جست‌وجو کمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 30 آذر 99)، گفت: این روزها و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متأسفانه شاهد ارسال پالس‌های مجدد کرنش و سازش و التماس برای گشودن باب مذاکره در اظهارات رئیس‌جمهور، وزیر خارجه، اهالی ساختمان پاستور و روزنامه‌های زنجیره‌ای برای سردمداران آن کاخ سفید بوده‌ایم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در 21 آبان ماه اظهار داشتند هدف ما این است تحریم لغو شود و به راحتی در تعامل با جهان باشیم و هدف این است فشار تحریم را از شانه مردم برداریم هر کجا فرصت فراهم باشد اقدامات و وظایف خودمان را انجام می‌دهیم.

وی افزود: کسی حق ندارد فرصت‌سوزی کند باید از فرصت‌ها بر مبنای منافع ملی و وحدت ملی استفاده کنیم مدعیان اصلاحات و اعتدال که در طی 7 سال گذشته همه مسائل کشور را به آمریکا و برجام گره زدند و سفره مردم را هر روز کوچک‌تر از روز قبل کرده‌اند این روزها بار دیگر به انتخابات آمریکا دخیل بسته و آینده اقتصاد کشور را در پیروزی این یا آن نامزد ریاست جمهوری آمریکا جست‌وجو می‌کنند.

نظری خاطرنشان کرد: این جریان سیاسی که هیچ برنامه‌ای برای برون‌رفت از مشکلات کشور ندارد در تلاش است با ایجاد دو قطبی مخرب دیگری و دادن آدرس‌های غلط کشور را وارد دور باطل تازه‌ای کند.

نماینده مردم خمین در مجلس اظهار داشت: ‌آیا دولتمردان کشورمان پس از هر سال آزمون و خطا این حقیقت مسلم درک نکرده‌اند که مهار تورم و حل بسیاری از مشکلات امروز کشور به مذاکره و تحریم ربطی ندارد و با اندکی تدبیر، همت، شجاعت، غیرت و ایمان به خدا به جای کدخدا قابل حل است.

وی افزود: وقتی آقای بایدن در اظهارات خود عنوان می‌کند راه هوشمندتری برای سخت‌گیری در مورد ایران وجود دارد در واقع وی بازگشت برجام را آغازی برای تشدید محدودیت‌های هسته‌ای و برجامی و ابزاری برای فشار بیشتر به ایران در حوزه‌های دیگر نظیر موشکی،‌منطقه‌ای و حقوق بشری لحاظ کرده است.

نظری اضافه کرد: چطور هنوز به دنبال گشایش از سوی کاخ سفید هستید 7 سال گره زدن معیشت مردم به مذاکره کافی نیست؟ باید چند بار از یک سوراخ گزیده شوید.

نماینده مردم خمین در مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هم تأکید فرمودند که مسیر رفع تحریم را یکبار امتحان و چند سال برایش مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید و راه خنثی‌سازی و غلبه بر تحریم‌ها در مقابل ما قرار دارد. آقای رئیس لطفا مجدداً به بیراهه نروید.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور دوستان و هم‌حزبی‌های جنابعالی در طول‌ سال‌های گذشته همواره تلاش کرده‌اند نسخه‌های تقلبی نظام جهانی مانند سند 2030 و FATF را عنوان نسخه کشور جا بزنند و با استفاده از نفوذ  در ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور را به پذیرش آنها وادار سازند و این افراد در این روزها فعال شده‌اند که به جای بازگشت به ظرفیت‌های درونی سند جعلی FATF را احیا کنند.

نظری خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور چطور به دنبال احیای سندی هستید که از 37 عضو این معاهده بعضی خود منشأ برجسته پول‌شویی، تأمین مالی تروریسم و اشاعه آن هستند که دولت تروریست آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی و قاتلان شهید سلیمانی و فخری‌زاده از‌ آن جمله هستند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما