شناسهٔ خبر: 44623216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عزیزی در نطق میان دستور:

مقابله با زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه با بهره‌گیری از دیپلماسی انقلابی امکان‌پذیر است

رئیس کمیته امنیت مجلس رویکرد ایستادگی تمام‌عیار همراه با عقلانیت و با رویکرد مردم محوری در مقابله با زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه، با بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی انقلابی را تأمین‌کننده اراده ملت ایران و مردم منطقه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم عزیزی  در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، 30 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه ایران عزیز به برکت اندیشه های بلند انقلاب اسلامی و ایثارگری های فرزندان برومندش در ادامه صدور آرمان های خود در حال پیشروی است، گفت: بی تردید، شکست امروز نظام سلطه در این رویارویی حاصل تدابیر دوراندیشانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مقاومت شجاعانه ملت ایران اسلامی و ملت های مسلمان منطقه به ویژه جریان انقلابی است و بی شک، ادامه این راه سزاوارترین بوده و مستلزم تکیه بر مردم، حل مشکلات اساسی، بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های بیشمار و پرهیز از تمنای از بیگانه است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا تلاش بی وقفه همراه با اولویت بندی امور و پرهیز از اقدامات سطحی و حاشیه ای، توسط دولت و مجریان امور نیازمند این مقطع پیش رو بوده و نگاه واقع بینانه به امر مهم اجرای قانون و پرهیز از قانون‌گریزی از جمله لوازم و ابزار این مهم است.

وی افزود: رویکرد ایستادگی تمام عیار همراه با عقلانیت و با رویکرد مردم محوری در مقابله با زیاده خواهی های نظام سلطه و با بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی انقلابی می تواند تأمین کننده اراده ملت ایران و مردم منطقه باشد.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه بودجه 1400بیشترین تکیه را به نفت داشته و موجبات تورم افسارگسیخته، کسری شدید بودجه و پیش فروش آینده را فراهم کرده که هیچ توجیهی ندارد، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی متأسفانه علیرغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب و در خصوص عملیاتی شدن آن، شاهد اقدام موثری نیستیم و تقریبا ستاد منفعل و فاقد خروجی است.

این عضو مجمع نمایندگان استان فارس تأکید کرد: امروز نیازمند پرهیز از سخنان و رفتارهای اختلاف برانگیز هستیم و این مهم با مقابله دولت با مجلس راه به جایی نخواهد برد.

وی همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش در یک اقدام مخفیانه، خلاف تدابیر نظام اسلامی در حال اجرای سند ننگین 2030 است، عنوان کرد: این سند، سند تحول را به حاشیه برده است؛ وقتی این اقدام آموزش و پرورش را به کارگیری عناصر ناکارآمد و ضعیف و غلبه سیاست زدگی بر تعلیم و تربیت را می بینیم، باید بپذیریم تربیت کادر 50 ساله دوم انقلاب اسلامی امری غیرممکن خواهد بود و امید آن که دولت و مجلس فکری عاجل برای آموزش و پرورش کشور داشته باشند.

عزیزی همچنین با اشاره به اینکه سزاوار است دولت برای پروژه های بزرگ و محرک کشور تصمیم عاجل بگیرد، ابراز داشت: امروز استان های بزرگ کشور همچون فارس مشکل کم آبی، عدم توجه به حمل و نقل ریلی، پروژه های آزادراهی دارد و مشکل شدید تأمین نهاده های دامی  آن را رنج می دهد.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عدم تأمین کالاهای اساسی و توزیع نامناسب آن رنجی مضاعف را بر مردم عزیز تحمیل کرده که نیازمند اراده دولت برای حل این مشکلات اساسی هستیم و امید آن که در سایه تلاش صادقانه همه همکاران در مجلس این مشکلات برطرف شود./

پایان پیام

نظر شما