شناسهٔ خبر: 44621111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گزارش ایلنا از وضعیت معیشتی کارگران در شب یلدا؛

باز هم شب یلدا و سفره خالی کارگران/وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان اسف‌بارتر از گذشته شد

نصراله دریابیگی با اشاره به شرایط تورم و گرانی در کشور گفت:متاسفانه بین درآمد کم و مخارج حداقلی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی فاصله زیادی است و مقدار دریافتی اشان حتی کفاف نصف یک ماه آنها هم نمی دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا،شب یلدا و سفره خالی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی موضوعی  است  که نه تنها تازگی ندارد و گویی پایانی هم برای نیست.گرانی و افزایش قیمت های میوه و آجیل این روزهای بازار گواه این موضوع است که امسال هم سفره کارگران خالی‌تر از سال های قبل چیده می شود و البته این داستان واقعی برای کارگران فقط مختص شب یلدا نیست و شب یلدا و سفره خالی کارگران  تنها بهانه‌ای است تا  کارگرانی که روزهای سختی را از نظر معیشتی می گذرانند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند از یادها نروند.

امسال اما سنگینی سایه کرونا شرایط را سخت تر از سال های گذشته کرده و حقوق معوقه و یا بیکاری به مشکلات بیش از یک میلیون و ۲۰۰ کارگر در کشور اضافه شده است و به نظر می رسد دولت هم آن طور که باید و شاید کاری در جهت بهبود شرایط موجود معیشتی کارگران کاری از پیش نبرده است.

نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در گفت‌و گو باایلنا وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان را اسف‌بارتر از گذشته  عنوان کرد و گفت:امروز کارگران و بازنشستگان در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی بسر می برند.

او با بیان اینکه کارگران فاقد امنیت شغلی هستند،ادامه داد:امروز کارگران تلاش می کنند که تنها زنده بمانند اما زندگی نمی کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به شرایط تورم و گرانی در کشور گفت:متاسفانه بین درآمد کم  و مخارج حداقلی  کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی فاصله زیادی است و مقدار دریافتی اشان حتی کفاف نصف یک ماه آنها هم نمی دهد.

دریابیگی ادامه داد:این در حالی است که در مازندران بیش از ۷۰ درصد کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: براساس آمارها و مصوبه شورای عالی کار حداقل حقوق یک کارگر طبق تورم و رکود اقتصادی کشور در سال جاری برای استان مازندران باید چیزی در حدود ۷میلیون تومان باشد و در عمل اما شاهد دریافتی هایی  بسیار پائین تر از این رقم هستیم و این یعنی سفره کارگران و بازنشستگان روز به روز کوچک تر و خالی تر می شود.

 

نظر شما