شناسهٔ خبر: 44605106 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

فوت ۱۷۵ بیمار دیگر کووید ۱۹

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۳ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دکتر سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ۲۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۲۲ نفر از آن‌ها بستری شدند.
 
فوت ۱۷۵ بیمار دیگر کووید ۱۹

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۲ نفر رسید.

خانم لاری گفت:خوشبختانه تاکنون ۸۷۵ هزار و ۹۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

وی افزود: ۵۵۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

خانم دکتر لاری گفت: تاکنون ۶ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۷۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: درحال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
 
<div id="video-display-embed-code_338766" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/806439/338766?width=400&height=300"></script></div>
 
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: وضعیت بیماری کووید-۱۹ در کشور همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده است و هرگونه عادی انگاری شرایط زمینه‌ای را برای خیز دوباره بیماری فراهم می‌کند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: خوشبختانه نخستین بار شاهد خروج تمام شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز بیماری هستیم به طوری که اکنون ۲۰۵ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد، یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

وی افزود: در هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل دارای روند کاهشی بوده است. میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته چهارم آذر حدود ۹ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، تهران، ایلام و اردبیل بوده است.

خانم لاری ادامه داد: همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور در هفته چهارم آذر حدود ۱۹.۳ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که بیشترین میزان بروز در این شاخص به ترتیب در استان‌های اردبیل، یزد، گلستان، زنجان و ایلام بوده است.

وی افزود: برغم خروج شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز و همچنین ادامه روند کاهشی در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور که مرهون همکاری مردم در عمل به شیوه نامه‌های بهداشتی، توسعه همکاری‌های بین بخشی و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان نظام سلامت بوده است، وضعیت بیماری در کشور همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و هر گونه عادی انگاری شرایط زمینه‌ای را جهت خیز مجدد بیماری فراهم می‌کند.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایستادگی و رعایت شیوه نامه‌ها هستیم و امیدواریم با ادامه همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از رفتار‌های اجتماعی خطرآفرین و به ویژه خودداری از برگزاری هرگونه مهمانی و دورهمی شب یلدا، شاهد ادامه روند کاهشی بیماری در کشور باشیم.
 
<div id="video-display-embed-code_338779" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/806439/338779?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما