شناسهٔ خبر: 44604619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۱۹۷ سال حبس برای مجرمان نزاع گروهی در چرام

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۹۷ سال حبس برای مجرمان نزاع دسته‌جمعی در شهرستان چرام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حسن نگین‌تاجی با اظهار تاسف از وقوع برخی نزاع‌های دسته‌جمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در درگیری اخیر در چرام، برای متهمان در مجموع ۱۹۷ سال حبس، ۷۱۰۴ ضربه شلاق که ۱۲۱۸ ضربه آن در ملأ عام اجرا می‌شود، ۴۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۳۴ سال تبعید در احکام قضایی مجرمان صادر شده است.

وی با اشاره به احکام صادرشده برای نزاع دسته‌جمعی شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:‌ احکام قاطعی صادر شده و ۱۱ نفر از اراذل و اوباش شهرستان به حبس‌های طولانی، تبعید و اقامت اجباری در شهرهای دورافتاده محکوم شده‌اند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد درباره آخرین وضعیت پرونده نزاع دسته‌جمعی در میدان امام حسین(ع) یاسوج گفت:‌ در این باره هم رأی بازدارنده صادر شده و هر یک از منازعین به اتهام قدرتنمایی با سلاح سرد، تخریب و اخلال در نظم عمومی به تحمل ۱۵ تا ۳۰ ماه حبس‌ طولانی تعزیری، اجرای شلاق و جزای نقدی با مبالغ سنگین محکوم شده‌اند. ۴ عامل اصلی این نزاع هم هر کدام به ۲ سال تبعید در تبعیدگاه‌های دورافتاده محکوم شده‌اند.

نگین‌تاجی اظهار امیدواری کرد با صدور این آرا، مخلان نظم عمومی و افرادی که جامعه را محل اجرای اقدامات مجرمانه خود می‌بینند و امنیت جسمی و روانی مردم را به خطر می‌اندازند به خود بیایند و به جامعه بازگردند.

نظر شما