شناسهٔ خبر: 44600320 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جزئیات نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان | چگونگی تعیین نمره پایانی دانش‌آموزان

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش چگونگی برگزاری امتحانات نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را در تمامی دوره‌های تحصیلی تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در تمام دوره‌های تحصیلی گفت: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط به دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به برقراری شرایط قرمز شیوع بیماری کوویدـ۱۹ در برخی از مناطق توضیح داد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه فراهم نباشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی دی ماه در متوسطه اول، متوسطه دوم شاخه نظری، دروس عمومی، شایستگی‌های غیر فنی و پایه فنی شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، به صورت غیرحضوری با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود. در این صورت، نمره امتحانات پایانی از طریق برگزاری آزمون برخط (آنلاین) در سامانه شاد یا سایر سامانه‌های مورد تایید شورای مدرسه و نمره ارزشیابی تکوینی با استفاده از مستندات و شواهد جمع‌آوری شده از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان در نیمسال اول تعیین می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: در صورتی که به تشخیص معلم و تایید مدیر مدرسه، امکان ارزشیابی پایانی به صورت برخط (آنلاین) فراهم نباشد، معلم می‌تواند از ارزشیابی تکوینی نوبت اول برای تعیین نمره پایانی دانش‌آموزان استفاده کند.

وی گفت: ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی نیمسال اول دروس حضوری و غیرحضوری غیرنهایی داوطلبان آزاد و دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران، براساس تبصره ذیل بند۹ مصوب جلسه ۹۷۷ تاریخ ۱۳ آذرماه ۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش و مجوز مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، مطابق آیین‌ها و ضوابط مربوط در تمام شرایط با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری انجام می‌شود.

ساکی با اشاره به عدم موفقیت برخی دانش‌آموزان از سال‌های قبل ادامه داد: دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی که از سال‌های قبل فارغ‌التحصیل نشده‌اند، می‌توانند پس از تطبیق دروس در امتحانات نهایی حضوری دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.
 

نظر شما