شناسهٔ خبر: 44587906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیکاری ۴۰۰ ناجی غریق در شهریار/ ستاد کرونا تدبیری برای فعالیت مجدد استخرها کند

رئیس هیات نجات غریق شهرستان شهریار با اشاره به بیکاری ۴۰۰ ناجی غریق با توجه به تعطیلی ۱۰ ماهه استخرها و مجموعه‌های آبی و بروز مشکلات معیشتی و عدم اختصاص بیمه بیکاری به این قشر، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت ورزش باید تدبیری برای فعالیت مجدد استخرها و کاهش تبعات اقتصادی منفی برای فعالان این حوزه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

مهدی ایران نژاد رئیس هیات نجات غریق شهرستان شهریار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته و شیوع ویروس کرونا در کشور، استخرها و مجموعه‌های ورزشی آبی جزو اولین اماکنی بودند که برای جلوگیری از شیوع این بیماری تعطیل شدند.

وی گفت: با توجه ادامه‌دار شدن زمان درگیری کشور با بیماری کرونا، ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا پروتکل‌هایی را برای پیگیری فعالیت مجدد بسیاری از مشاغل از جمله ورزش‌های مختلف تدوین کرد که در این میان سهمی برای استخرها و ورزش‌های آبی نبود.

رئیس هیات نجات غریق شهرستان شهریار بیان کرد: طی مدت اخیر نیز با گروه بندی شغلی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مراکز تفریحی آبی و استخرها در گروه شغلی ۴ قرار داشته که فعالیت آن‌ها در اکثر نقاط کشور ازجمله شهرستان شهریار ممنوع است.

ایران نژاد ادامه داد: در سطح شهرستان شهریار تا پیش از شیوع ویروس کرونا ۴۰۰ ناجی غریق خانم و آقا در استخرهای شهرستان شهریار مشغول بودند که با تعطیلی استخرها فعالیت این عزیزان متوقف شد.

وی افزود: با توجه به موارد مذکور از ابتدای سال ۹۹ ناجیان غریق شهرستان شهریار به تبع تمامی فعالان این حوزه در کشور با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند و وضعیت بیمه آن‌ها نیز در هاله‌ای از ابهام بوده و بیمه بیکاری هم به آن‌ها اختصاص نیافته است.

رئیس هیات نجات غریق شهرستان شهریار تصریح کرد: تلاش برای حفظ سلامت عمومی، رعایت فواصل اجتماعی و کمک به کادر درمانی کشور برای کاهش تب بیماری کرونا در کشور بر کسی پوشیده نیست اما باید مسؤولان امر وزارت ورزش تدبیری برای کاهش مشکلات ناشی از این موضوع و تدوین پروتکل بهداشتی مربوطه برای آغاز فعالیت استخرها داشته باشند.

انتهای پیام/س

نظر شما