شناسهٔ خبر: 44580193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اشتغال زندانیان در نیمه نخست امسال به ۳۰ درصد رسید/ هدف‌گذاری اشتغال‌زایی ۵۰ درصدی

گروه استان‌ها ــ رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه "اشتغال زندانیان در ۶ ماهه نخست امسال به ۳۰ درصد رسید، از هدف‌گذاری رسیدن به اشتغال‌زایی ۵۰ درصدی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدمهدی حاج‌محمدی شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های تربیتی در سطح زندان‌ها اظهار داشت: در خارج از زندان‌ها ما شاهد افرادی بودیم که همواره نسبت به امور تربیتی و پرورشی نالان بودند و به‌واسطه همین تنفر از اصلاح در زندان‌ها به حبس دچار می‌شوند.

وی افزود: ما با زندانیانی که هیچ‌گونه نقشی در تولید آنها نداشته‌ایم و بسیاری از عوامل همچون خانواده، هم‌سالان و تصمیمات برخی مسئولان در این زمینه مؤثر بوده‌اند مواجه هستیم اما اکنون اجرای اصول و قواعد تربیتی و تأمینی به‌عهده سازمان زندان‌ها گذاشته شده است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تصریح کرد: برای انجام امور فرهنگی عمیق و تربیتی موفق در روند اصلاح تربیت مستلزم توجه به برخی زمینه‌ها و عوامل است.

حاج‌محمدی ادامه داد: زمینه‌سازی و مهارت‌افزایی زندانیان برای فراهم کردن زمینه‌های اشتغال باید هدفمند و مبتنی بر اصول و قواعد منظم باشد به‌طوری که پس از پایان محکومیت زندانی بتواند در راستای کسب درآمد حلال و معیشت خانواده خود فعالیت کند.

وی بیان کرد: اشتغال‌زایی باید به‌عنوان محور مسئله قرار بگیرد و بر این موضوع ما تأکید مؤکد داریم، در 6 ماهه نخست امسال اشتغال زندانی‌ها به 30 درصد رسید و امیدواریم تا پایان سال 99 اشتغال زندانی‌ها به 50 درصد که طبق برنامه‌ریزی‌های ما هدف‌گذاری کرده‌ایم برسد.

انتهای پیام/711/س+

نظر شما