شناسهٔ خبر: 44579320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آزادی زندانیان جرایم مالی در استان مرکزی ۲۴درصد رشد داشته است

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به رشد ۲۴درصدی آزادی زندانیان جرایم مالی در این استان گفت: طرح پایش و غربالگری زندانیان در استان مرکزی در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی عصر امروز در نشست رئیس امور زندان‌های کشور با فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی با اشاره به تحولات و تغییرات قوه قضائیه اظهار داشت: دوران تحول در قوه قضائیه با یک نگاه کلان به نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور آیت الله رئیسی شروع شده و طی سال‌های اخیر شاهد تحولات قابل توجه اساسی در این قوه بوده‌ایم.

وی افزود: اگر در دستورالعمل‌ها و برنامه‌های تحولی آیت الله رئیسی دقت کنید دقیقا در نقاط و نکاتی که نیازمند اقدام انقلابی و جهادی در عرصه حکومت جمهوری اسلامی اعم از قوه مقننه، قوه مجریه، قوه قضائیه است، با نگاهی تحولی و دیدگاهی انقلابی اقدامات ارزشمندی را آغاز کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: اقدامات بسیار ارزشمندی با حضور آیت الله رئیسی با دستورات و تاکیداتی که درخصوص وضعیت زندان‌ها، زندانیان و خانواده آنها صادر شده در مجموعه زندان‌ها انجام گرفته که در طول سال‌های اخیر بی سابقه بوده است.

وی عنوان کرد: در دوره جدید ضمن برخورد بدون چشم‌پوشی با مفاسد و عاملان فساد، تلاش شد تا رافت اسلامی هم در دستور کار قوه باشد به طوریکه با پیگیری و موافقت مقام معظم رهبری بسیاری از زندانیان مورد لطف مقام معظم رهبری قرار گرفتند و مرخصی‌های گسترده ای به آن ها تخصیص یافته است.

موسوی تصریح کرد: در استان مرکزی طرح پایش و غربالگری زندانیان در حال اجراست و در استان مرکزی با همراهی ستاد دیه و بازدیدهای متعدد از زندان ها شاهد رشد 24 درصدی آزادی زندانیان مالی بوده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به کمک های مردمی ادامه داد: کمک‌های مردمی در قالب ستاد دیه در هشت ماه گذشته با کل کمکهای سال 98 برابر میکند که منجر به اتفاقات خوشایندی در استان مرکزی و کشور شده است.

انتهای پیام/711/س

نظر شما