شناسهٔ خبر: 44576827 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده عراقی: ساکنان صلاح‌الدین و نینوی، خواستار حضور الحشد الشعبی هستند

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق گفت که درخواست برخی از سیاستمداران برای خروج نیروهای الحشد الشعبی از مناطق نینوی و صلاح الدین، بیشتر به سبب نقشه طرف‌های خارجی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق امروز پنجشنبه بر لزوم باقی ماندن نیروهای سازمان الحشد الشعبی در مناطق آزاد شده، تأکید کرد.

علیوی به پایگاه خبری المعلومه گفت که مطالبات برخی از سیاستمداران برای خروج نیروهای الحشد الشعبی از مناطق نینوی و صلاح‌الدین نشان می‌دهد که نسبت به امنیت این مناطق، احساس مسئولیت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد، هنوز خطر نفوذ عناصر داعش به این مناطق و مناطقی وجود دارد که مشرف به مناطق بیابانی و صعب‌العبور هستند.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، واقعیت امر، بر خلاف اظهارات این سیاستمداران است؛ زیرا ساکنان این مناطق خواستار حضور نیروهای الحشد هستند.

به گفته علیوی، حضور نیروهای الحشد در نینوی و صلاح الدین، به ساکنان این مناطق احساس امنیت می‌دهد؛ زیرا الحشد از ورود عناصر داعش جلوگیری می‌کنند.

وی در عین حال گفت که چنین درخواست‌هایی برای خروج نیروهای الحشد، به خاطر نقشه طرف‌های خارجی و همچنین اهداف انتخاباتی است.

در همین ارتباط، «علی الحسینی» مسئول روابط سازمان الحشد الشعبی در محور شمالی امروز خبر داد، آنچه «ولایت دجله» خوانده می‌شود، به پایان راه خود رسید.

الحسینی با اشاره به اینکه عناصر ولایت دجله در مناطقی واقع در حدفاصل بین دو استان صلاح‌الدین و کرکوک مستقر بودند، گفت که عمر این گروه پس از وارد آمدن سه ضربه کوبنده نیروهای امنیتی و کشته شدن تمامی سرکرده‌های آن در یک عملیات بی‌سابقه، به سر آمد.

او افزود که ولایت دجله اساسا متشکل از چند عنصر داعشی پراکنده در مناطق مختلف بود که چند روز پیش مخفیگاه اصلی آن شناسایی شد و پس از درگیری با آن‌ها و حملات هوایی ده‌ها نفر از این عناصر از جمله سرکرده‌های آن‌ها کشته شدند و با کشته شدن این عناصر تروریستی که در بسیاری از جنایت‌ها علیه بی‌گناهان دست داشتند، سر افعی داعش بریده شد.

گروه تروریستی داعش با هدف نمایش قدرت خود در سال ۲۰۱۴ مناطقی از صلاح‌الدین و کرکوک را «ولایت دجله» نامگذاری کرده بود اما این گروه سریعا فروپاشید و عناصر آن تنها در برخی مناطق و دره‌ها به صورت پراکنده باقی مانده بودند.

انتهای پیام/ص

نظر شما