شناسهٔ خبر: 44576732 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت نام بیش از ۱۴ هزار نفر در کارشناسی ارشد بدون آزمون

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۱۴ هزار نفر در کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون گفت: متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، می‌توانند در پذیرش دوره مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند.

او افزود: منظور از سوابق تحصیلی، معدل تراز شده مقطع کارشناسی و برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته براساس تراز میانگین معدل مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است. ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از (سه‌شنبه، ۲۵ آذر) آغاز و  روز یکشنبه، ۳۰ آذر ادامه دارد. 

او در ادامه بیان کرد: متقاضیان  در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند در یک رشته امتحانی ثبت‌نام کنند و حداکثر تا ۴۰ کد رشته محل را به ترتیب علاقه مندی در فرم انتخاب رشته درج کنند. 

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: بر اساس آمار نهایی تا صبح امروز پنج شنبه ۲۷ آذر ماه تعداد ۱۴ هزار و ۳۱۰ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.  

زرین آمیزی افزود: اگر فردی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده  و در این مرحله نیز متقاضی ثبت‌نام برای رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی شود و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرد در صورتی که تمایل به انصراف از شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ داشته باشد به شرط ارائه درخواست حداکثر تا تاریخ ۹۹/۱۰/۳۰ هزینه ثبت‌نام به او عودت داده می‌شود. بدیهی است این افراد از فرآیند آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ حذف خواهند شد.

آغاز تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور ۹۹ از ۳۰  آذر

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه درباره جزئیات تاریخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی سراسری (بهمن ماه) سال ۱۳۹۹ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی گفت: براساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۲ مهرماه ۹۹ مقرر شد برای ظرفیت های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۳۹۹ تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

او بیان کرد: متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در این مرحله می‌رساند، ثبت‌نام و انتخاب رشته به صورت اینترنتی از روز یکشنبه ۳۰ آذر ۹۹ آغاز و تا روز چهارشنبه ۳ دی ۹۹ ادامه خواهد داشت. دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش این دوره همزمان با شروع ثبت نام از روز یکشنبه ۳۰ آذرماه ۹۹ از طریق سایت سازمان سنجش قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما