شناسهٔ خبر: 44559986 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اردوغان در واکنش به تحریم‌های آمریکا:

تلاش خود را برای توسعه صنایع دفاعی دو برابر خواهیم کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به تحریم‌های آمریکا تاکید کرد که آنکارا ساخت یک صنعت دفاعی را که در هر زمینه به سطح رهبری جهانی برسد‌، تسریع خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا تلاش ها در زمینه صنعت دفاعی این کشور را هدف قرار داده است.

اردوغان تاکید کرد: «با تصمیم آمریکا برای تحریم ترکیه اقدامات‌مان را برای ساخت یک صنعت دفاعی که در تمام زمینه‌ها به سطح رهبری جهانی برسد‌، تسریع خواهیم بخشید.»

وی گفت: «این تحریم‌ها ‌بر هیچ کشوری غیر از ترکیه اعمال نشده است. این چه ائتلافی است؟ این تحریم‌ها حمله به حاکمیت ماست.»

اردوغان تاکید کرد که هدف اصلی تحریم‌های آمریکا مسدود کردن مسیر پیشرفت‌های ترکیه در زمینه صنایع دفاعی و وابسته کردن آن به خارج است.

وی افزود: «از نزدیک دنبال می‌کنیم تا ببینیم طرف‌هایی که در تسلیم کردن ترکیه شکست خوردند چگونه به مخالفان داخلی و برخی موسسه‌ها که بازیچه دست آن‌ها هستند، متوسل می‌شوند.»

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «ما حملات ستون پنجم را خنثی خواهیم کرد، همان‌طور که تمام حملات انجام شده علیه کشور طی هفت سال گذشته را  خنثی کردیم.»

وی تاکید کرد که ما هرگز از حمایت و تشویق ویژه برای سرمایه‌گذاری، تولید‌، صادرات و اشتغال غافل نمی‌شویم.

اردوغان افزود: «واشنگتن هیچ یک از شروط ما را برای خرید سامانه‌های دفاعی پاسخ نداد و سلاح تحریم‌ها را به روی ما کشید، زیرا ما نیازهای خود را از جای دیگر تامین می‌کردیم.»

نظر شما