شناسهٔ خبر: 44559562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برادر

پایش‌های زیست‌محیطی در استان اصفهان افزایش یافت

اصفهان- ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پایش‌های زیست محیطی شبانه روزی در شهرستان‌های استان در ۵۰ روز گذشته با شدت بیشتری انجام گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا  منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان روز چهارشنبه در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست این استان روند فعالیت بازدارنده این اداره کل برای کنترل و کاهش بار آلودگی هوای اصفهان  در شرایط اضطرار را جویا شد.

در روزهای اخیر آلودگی هوا در اصفهان افزایش یافت به گونه‌ای امروز تمامی اداره های دولتی و بخش خدماتی در این شهر تعطیل شد.

مدیر کل حفاظت زیست استان اصفهان با ارائه گزارش پایش زیست محیطی شبانه روزی ادارات حفاظت  محیط زیست مستقر در شهرستان‌های استان اصفهان گفت: برنامه پایش ویژه امروز گروه‌های اعزامی از اداره کل و ادارات تابعه به  واحدهای صنعتی را که از ساعات اولیه بامداد آغاز شده است و تا پاسی از شب ادامه می‌یابد.

ایرج حشمتی با اشاره به همکاری مراجع قضایی در پلمب واحدهای متخلف در شرایط اضطرار آلودگی هوا، این سطح از مشارکت بین بخشی برای کنترل و کاهش آلودگی هوا را از عوامل موثر در بهبود وضعیت موجود دانست.

مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان روز چهارشنبه وضعیت آلودگی اصفهان را در پنج ایستگاه سنجش قرمز و میانگین شاخص کیفیت هوا را ۱۷۲ اعلام کرد که این رقم در مقایسه با روز گذشته به خاطر تعطیلی این روز چهار واحد کاهش داشته است.

براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، میانگین کیفی هوا در ایستگاه‌های خیابان استانداری ۱۷۹، در میدان احمدآباد با ۱۶۵، خیابان دانشگاه با شاخص ۱۸۵،خیابان پروین با ۱۵۵ و در بزرگراه خرازی با شاخص ۱۶۵در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

بر اساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت عدد ۱۷۲ بر مدار قرمز است و به این ترتیب این منطقه  امروز هوایی ناسالم برای همه گروه‌های سنی دارد .

نظر شما